Arnika på ryggen, farligt?

Sv: Arnika på ryggen, farligt?

Tror inte det var för att det blistrar, har för mig att det var något om ligament och sånt vid ryggraden men jag kan komma ihåg helt fel :o

Om du kommer ihåg mer exakt vad det var eller har möjlighet att fråga denna utbildare igen skulle jag gärna vilja veta mer

Men ska man överhuvudtaget använda det då? någonstans?

Det är väl klart att det bränner mer under en sadel där det blir varmt, det är där man inte ska ha det, pga risken att den blir bränd. Resten av ryggen kan du linimenta, det är inga problem, eller om den inte rids. Då kan du ta hela ryggen.

Men hur länge kan vänta sig att risken för blistring finns om man linementat där sadeln ligger?

Nej under sadeln brukar jag inte ha det men Lydia sa men efter att en av Axelssons utbildare sagt att man inte ska ha det, och sen Tror inte det var för att det blistrar, har för mig att det var något om ligament och sånt vid ryggraden

Det tolkade jag det som om att man överhuvudtaget inte skulle ha det någonstans på ryggen enligt denna axelssons utbildare men jag vill gärna ha en något utförligare förklaring till just detta

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 700
Senast: Ceta
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 320
Senast: Jealle
·
Ridning Har sett att det finns många andra trådar om igångsättning efter skada/vila, men känner ändå att jag inte riktigt blir klok på hur jag...
Svar
2
· Visningar
1 213
Senast: Rubinen
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet var min 2-åriga valack fruktansvärt öm i ryggen, främst över länden/korset. Det har regnat hela dagen och...
Svar
7
· Visningar
924
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka