Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Altså, den listan kan verkligen inte stämma öht.
Kollade in godkända i Halland. Innebär om listan stämmer att de tre som finns att tillgå via djursjukhuset i Slöinge inte är godkända
In natura? Då skulle jag ju aldrig få hästen skodd
Mjölk, ägg.mjöl och likande borde ju fungera
Du gör mig förvirrad nu och förmodligen även en å annan oxå.
Min uppfattning är att Jordbruksverket inte och har heller aldrig bedrivit ngn hovslagarutbildning. Däremot höjt ribban på dom utbildningar som för dagen bedrivs,BYS,Wången,Hantverksrådet och främst Flyinge som tycker att ett års utbildning är mer än nog.
Du avslutar med att det finns många hovisar med massor av kunskap och yrkesskicklighet som INTE fyller kraven för att bli av Jordbruksverket godkända hovslagare. Jag håller helt med dig om att det finns mkt kompetens men förstår inte varför dom inte skulle kunna uppfylla kraven för att bli av Jordbruksverket godkända hovslagare. Mig veterligt så behöver man bara skicka in dom handlingarna man har med ansökan, därefter så får man kanske ett svar tillbaka med vilka handlingar man ska kompletera med.
Kan du lite mera ingående beskriva orsaken till varför så många hovisar med massor av kunskap och yrkesskicklighet inte kan uppfylla Jordbruksverkets krav??
Jag kan säga att det är ganska vanligt, tyvärr. Stöter mycket oftare på det i mitt yrke än i andra sammanhang.
/Migo
Är det så är det ju tragiskt. Frågan är väl i så fall varför?
Listan kan inte var komplett, då skulle Norr och Västerbotten inte ha några godkända.
Men kanske om man jämför med hovslagarföreningens lista
http://www.hovslagarforeningen.nu/Default.asp?path=24178&pageid=35250
Jag har fått hästen felskodd av en av de som finns med på godkända listan...
Listan är komplett! Tänk på att det är skillnad på en av JORDBRUKSVERKET godkänd hovslagare och UTBILDAD hovslagare! Alla medlemmar i SHF som vill vara med i den matrikeln finns där. Alla som är godkända vilket inte är så många finns i den listan! I ärlighetens namn tror jag att jag är den "nordligaste" godkända hovslagaren och jag bor utanför Östesund!
Inom en inte så lång stund kommer det att KRÄVAS en GODKÄND hovslagare! Oavsett hur utbildad du är.