Tappskokompetens

Sv: Tappskokompetens

Problemet med dö-benen är att de är himla svåra att binda fast ordentligt så de är stilla (men en levande häst står ju inte heller alltid still :angel: ), och att de luktar apa när de töar, men himla praktiskt att öva på!

Vi hade ställningar som vi satte fast benen i så det var inga problem alls. Man hade även påsar över den delen man inte "använde" men visst var det lite äckligt när benen började tina..

Jag skulle inte våga låta någon med bara tappsko kompetens slå på en sko på min häst. Jag har det själv, men jag känner mig inte direkt säker. Visst om allting ser fint ut, men hur ofta gör det de?

Liknande trådar

Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 250
Senast: mily
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 411
Senast: kryddan
·
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 399
Hästvård ...plastskor att limma fast på kusen :p eller bli tillsammans med en hovslagare. (kanske borde ligga på hästvård eller liknande men...
2
Svar
29
· Visningar
1 727
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka