Konstig hälta på föl

Sv: Konstig hälta på föl

Har man inte alltid kunnat se det? Det är minst 10år sedan vi slog en bild på min gamla häst för att hitta exakt var bölden satt.

Förlåt jag läste blödning, inte böld. Böld syns inte heller så vida ingen luftficka finns,, då syns den både i dag och för 10 år sedan.

Sv: Konstig hälta på föl

Ja ha då har vi varit inne igen ca. 1månad efter första hältan.

Nu är 1 blödning uppskuren och en böld har gått ut själv! Men han är fortfarande halt, dock mycket bättre!
Idag har vi letat genom hela benet och det ända vi kan hitta är att han är väldigt aktiv i den nedre glidleden i hasen.

Så den stackaren har växtverk.

Någon som har varit med om detta?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 631
Senast: bellala
·
Hästvård Hej. Köpte en ny häst i december förra året född 2014. Varit igång sen jag fick henne och gick på bete hela sommaren. Började...
2
Svar
30
· Visningar
5 582
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31