Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu ger jag snart upp med mitt sto. Hon är tjurig i stallet vid hantering och även en del vid ridning. Svår att sitta upp på m m Hon är 4...
Svar
8
· Visningar
4 026
Senast: flashlight
·
Hästvård Kompisens ena häst, 25 årigt sto (okänd ras men ngn kallblodig sak, mycket man och svans och kraftig), behöver gå upp i vikt. Ägaren...
Svar
6
· Visningar
2 842
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Min ponny flyttade i förrgår till en ny ägare och när han flyttade var han helt frisk. Nu har han börjat hosta och snora och är...
Svar
1
· Visningar
720
Hästvård min madame blev halt i våras och det konstaterades att det var en tagg på kotleden. hon behandlades och blev hältfri och har ridits fram...
Svar
3
· Visningar
827
P
Foder & Strö Det finns ju et gäng olika proteintillskot, och vill försöka jämföra dem här. Om ett avelssto på lösdrift får fri tillgång grovfoder...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: Natasha
·
Hästvård Om man skor en häst med heltäckande sula, fyller man i något under sulan då? Eller får det vara öppet under sulan? Är det helt säkert...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: kvandi
·
Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=YZxJnPZvz-8 Hästen fick tack och lov somna in efter filmningen. 2
Svar
29
· Visningar
3 606
Senast: sillysinta
·
Foder & Strö Hur förvarar ni ert lusernhack? Jag behöver tips på fodertunnor, där man får plats med en "bale" av greenpowers alfalfa/lusern. Om...
Svar
16
· Visningar
1 734
Senast: Snowball
·
T
Hästvård Efter att ha haft dåliga hovar, har han stått hela sommaren, nu för två dagar sedan, blev han skodd igen på alla hovar (tidigare bara...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: tess1986
·
L
Hästvård Räcker det med att bara ge hösilage eller tycker ni att det är bättre med många olika "rätter" mat? Hon rids mer "vanligt" och står på...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hur mycket lysin ska en häst som väger 350 kg? Var får man reda på mycket man får i hästen? Mer info om lysin? Har letat men hittar... 2 3
Svar
51
· Visningar
8 781
Senast: pastejja
·
E
Hästvård Hej Har en häst som inte lyfter på höger bak vid kratsning. De få gånger jag lyckats läggerhon hela sin tyngd på mig. Har kunnat...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Ballerina
·
Hästvård har en häst hemma på prov som jag verkligen tycker mkt om, men han är förkyld, dvs hostar litegrann och snorar, han har varit förkyld...
Svar
8
· Visningar
1 850
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Ska klippa shettisen, han blir väldigt svettig vid bogen och lite vid magen. Men han har aldrig varit klippt så vet inte hur jag har...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Underbar
·
Q
Hästvård Om en häst har spatt och har besvär av det - borde man inte kunna se det på ett böjprov inledningsvis? Som jag har fattat det så kan...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Boj
·
R
Foder & Strö min pålle fick foderstrupsförstoppning i går, han hade kommit lös i stallet och fått i sig torr betfor"mängder" mitt fel såklart. Han...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: cahs
·
Hästvård Mitt gamla arabsto, som har en lång, silvervit vacker pannlugg, har hittat ett tistelsnår och gonat in sig riktigt ordentligt däri. När...
Svar
14
· Visningar
1 820
Hästvård Vad innebär det när hästen fått griffelbenet bortopererat? Hållbarhet, eventuella framtida risker? Någon som vet var man kan hitta bra...
Svar
17
· Visningar
2 933
Senast: Snowball
·
G
Hästvård Jag har haft stubb på min häst senaste åren pga att han är en riktig ler-gris :crazy:. Nu har jag funderingar på att låta den växa ut...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: grl
·
Hästvård Min häst skoddes för ca 2 veckor sen,och satte på vinterskor,men ville inte skruva i broddarna,då det kändes som om det var lååångt kvar...
Svar
10
· Visningar
2 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka