Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Om en häst har spatt och har besvär av det - borde man inte kunna se det på ett böjprov inledningsvis? Som jag har fattat det så kan...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Boj
·
R
Foder & Strö min pålle fick foderstrupsförstoppning i går, han hade kommit lös i stallet och fått i sig torr betfor"mängder" mitt fel såklart. Han...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: cahs
·
Hästvård Mitt gamla arabsto, som har en lång, silvervit vacker pannlugg, har hittat ett tistelsnår och gonat in sig riktigt ordentligt däri. När...
Svar
14
· Visningar
1 819
Hästvård Vad innebär det när hästen fått griffelbenet bortopererat? Hållbarhet, eventuella framtida risker? Någon som vet var man kan hitta bra...
Svar
17
· Visningar
2 933
Senast: Snowball
·
G
Hästvård Jag har haft stubb på min häst senaste åren pga att han är en riktig ler-gris :crazy:. Nu har jag funderingar på att låta den växa ut...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: grl
·
Hästvård Min häst skoddes för ca 2 veckor sen,och satte på vinterskor,men ville inte skruva i broddarna,då det kändes som om det var lååångt kvar...
Svar
10
· Visningar
2 624
C
Hästvård hur får man bort dessa? vad kan man göra för att dom itne skall uppstå igen osv. lite allmänn fakta vore bra..
Svar
11
· Visningar
5 004
Senast: Thes69
·
M
Foder & Strö Skaffade en ny häst nyligen, och det börjar bli dags att gå över på vintermatsedeln dvs hö + mineraltillskott. Men: stoet äter inte den...
Svar
16
· Visningar
1 944
Senast: MonteRose
·
T
Hästvård Har för mig att jag läst att Kiselgur innehåller B-vitamin, men kan inte hitta var jag läst det. Någon som vet? Står inget om innehåll...
Svar
5
· Visningar
2 187
Senast: Thes69
·
M
Hästvård Har googlat men hittade inget bra så eftersom jag vet att det finns kunniga folk här så kanske jag har tur om nån känner för att vara...
Svar
3
· Visningar
4 722
Senast: -moa-
·
K
Hästvård Nu finns det ju mängder av gamla trådar inom detta ämnet som jag har försökt läsa igenom för att få klarhet, men jag hoppas ändå att...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Kellie
·
M
Foder & Strö Någon som vet fodergivorna på fodrena? Antar att ingen ännu kan svara på om fodret är bra i och med att fodret kom ut i början på...
Svar
14
· Visningar
2 078
Hästvård tydligen har mitt bogskydd suttit för hårt över manken. Hästen har nu en ordentlig svullnad där, och ömmar rätt ordentligt. Upptäkte den...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Sonic76
·
M
Hästvård Om man vill göra en mätning på luftkvaliteten i sitt stall (främst kolla damm och mögelpartiklar) vem ska man kontakta då? Har...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: _Mimmii_
·
Hästvård Hästen ifråga är ett kallblod, valack, av lite smäckrare modell med förväntad vuxenstorlek just under 160 cm. Utför inget arbete förutom...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Luna10
·
Foder & Strö Jag har ej tagit nån höanalys för höet min häst äter, dels för att vi har olika parier hö (rundbal) som kommer i från olika marker. Det...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Bukopererad häst, hon är lite nere Hej! Nu skulle jag behöva lite tips och råd. Hästen blev bukopererad i måndags, hästen mår bra...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Coop
·
J
  • Låst
Hästvård Som frågan lyder kan man anmäla en vetrinär för felaktig behandling och bristande undersökning? vad gäller? kan man få skadestånd? Två...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
20 143
Senast: Gunnar
·
B
Hästvård Nu gör jag ett försök att vända mig till er. Min häst har haft konstiga "sjukdomar" under en väldigt kort tid. Vetrinär har inte kunnat...
Svar
17
· Visningar
2 582
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har gett min lilla travare lusernpellets under vintrarna som extra proteintillskott. Hon faller ur mycket på våren men sen jag...
Svar
17
· Visningar
7 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka