Jisses, vilka vanvårdade hovar :(

Sv: Jisses, vilka vanvårdade hovar :(

Stackare!!!

Visst synd om hästen att den skulle ut från stallet men förhoppningsvis lär sig folk som slarvar med verkningen något utav detta.

Vila i frid vackra häst

Ja usch! Man blir helt gråtfärdig, det finns en massa olika berättelser där.
Men De gör ett fantastiskt jobb!!

*KL*

Fastnade och började titta på alla UK welfare:s filmer, blir alldeles tårögd, titta på den här lille killen Marwin. :love:

http://www.youtube.com/watch?v=ePRx_DqGONw

Och denna var också lite glädjegivande, om man nu ens kan se det så. Tittar man bara på slutet så :love:
http://www.youtube.com/watch?v=p4m15Da5Jfk&feature=channel

KL

Jag hade nog också tagit ut hästen, för dom andra hästarnas skull. Självklart med smärtstillande innan. Men det är ändå hemskt för häststackaren :(

Ang djurpoliserna kan jag tänka mig att dom gjorde det för att i sitt stall få ihop så mycket sjukdomsfakta som möjligt för att kunna fälla idiotägaren rejält :devil: Notera att jag inte skrivit att det är okej att transportera en häst i släp med sådana hovar, men kan tänka mig att det är anledningen..

För övrigt, vilka jävla idioter det finns:cry::crazy:

KL*

Jag orkade inte se färdigt ens... Så fruktansvärt grym människan kan vara! :cry:

Men fy :cry: Usch... vet knappt vad jag ska säga. Fruktansvärt. Tittat på många av deras klipp & de är alla gripande...

KL och väldigt OT

När jag ser de där filmerna så tänker jag på ett fullblod en vänns styvfar hittade i danmark. Hästen gick i en grushage och såg så hemsk ut att han knallade in och köpte den. Ställde den i några veckor hos en dansk vänn så den skulle äta på sig så den klarade resan till sverige. Väl här hamnade han i min vänns stall där även jag stod inakorderad. Det skar i hjärtat att se honom. :cry:

Vår vette kom för en första koll på pållen och han tappade hakan. "Klarar du den här har du gjort något djävligt bra" sa han till min vänn.

Och djäklar vad hon slet. Upp och nergångar. Följdsjukdommar. Saaakta lade han på sig. Jag minns lyckan första gången hon longerade honom. Det kändes som om han var med i OS eller nått. Efter ett år såg det ganska stabilt ut och hon påbörjade inridning. Ingen viste hur gamal han var eller om han ens var inriden. Men han svarade bra på sadel mm. Sen hände något. Han tappade hull, fick problem med magen och balansen. Allt gick jättefort. Vetten trodde att kroppen och organen blivit utslitna p.g.a långvarig svält. Efter ca 1½ år kämpande togs han ändå bort. Men då hade han fått gått en gång på ett riktigt sommarbete i en stooor kuperad hage i flock mot att svälta ihjäl i ensamhet i en liten grushage och bara det värmde i alla fall mitt hjärta.

Undra hur många hästar som aldrig får chansen?

Alltså jag kommer aldrig förstå mig på människor o hur fan de behandlar djur.
Men underbart att se hur de ändå rehab:ar hästar, sådana människor förtjänar så mycket mer än de nånsin får!

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: MJLee
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka