Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska det vara så j*vla märkvärdigt att kunna inse att hästarna är individer och det inte går att applicera en modell rakt av?!
Det finns ingen lag om att en häst ska ha en hektar att röra sig fritt på.
De ska däremot få möjlighet att röra sig fritt i sina gångarter varje dag. Vilket innebär att det räcker om du släpper hästen på ridbanan/ridhus i 5 min om dagen.
Givetvis ska din märr ha täcke på sej!! Men vad jag tycker är rätt hemskt är att av 40 uppstallade hästar nära där jag bor, står 40 hästar ute i pyttsmå leriga hagar med upp till 4 !!?? täcken på sej i maj när det är stor sol och 18 grader varmt. Dom är i och för sej inte ute många timmar. Vid halv tre börjar det tunnas ut i hagarna. Kan omöjligt förstå att man tycker att man gör hästen en tjänst. Detta var bara ett ex, dom står där minst tio månader varje år. Tror inte att alla dessa hästar har samma problem som din. För riktigt så vanligt är det nog inte.
Detta är inte heller högpresterande hästar i allmänhet utan helt vanliga "hobbyhästar". Ridhuset är ej heller uppvärmt.
Men givetvis ska dom hästar som inte sätter päls ha täcke.
hum okej, sjukt att det inte finns lag på det
Fast nu blir jag fundersam?
Du skriver att man ska inse att hästarna är individer, men samtidigt skriver du ett inlägg som jag tolkar att du menar att alla hästar fryser som dina?
Rätta mig gärna och förklara närmare.
Jag antar att du med ditt inlägg menade att Alla hästar inte klarar av minusgrader?