Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag hade velat kunna ge något av Groov 125 eller Hippo Grow Breed till min häst, men han verkar reagera på Hippon som jag kör nu. Det...
2
Svar
22
· Visningar
2 816
Senast: Willja
·
I
Hästvård Vår unghäst har spruckit i ballen på höger bak. Trodde det var strålröta, men när hovis var här så tyckte han inte det utan trodde hon...
Svar
3
· Visningar
1 890
Senast: Idaidut
·
E
Hästvård Hovslagaren har varit här och tittat på min nyinköpta shettis i dag och sa att hon hade kroniskt fång, att hon måste stå inne och aldrig...
2
Svar
36
· Visningar
3 942
Senast: Elina8
·
T
Hästvård Min häst blir fort flåsig trots mkt god kondition,kan tilläggas att hon är en riktig arbetsmyra enl min tränare,Kan ibland höra att hon...
Svar
18
· Visningar
5 839
Senast: tya
·
Hästvård Shettis går nu på lösdrift, de är 4 ston och alla funkar bra ihop. De får just nu hö 4 ggr/dag och det är ganska "dåligt" hö vilket är...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Shettisar
·
A
Hästvård Min häst fick för 3 veckor sen en svullnad/ödem/allergi som ser ut som oregelbundna upphöjningar i huden. Som att nån spillt vatten fast...
Svar
3
· Visningar
4 193
Senast: Anna1969
·
Hästvård Jag undrar om någon vet om MSM kan orsaka förstoppninskolik, hästen hade ätit det i typ 10 dagar eller nåt, hade gått ner från 2 mått om...
Svar
14
· Visningar
3 593
Foder & Strö Fick just svar på analysen av grovfodret. TS: 64% MJ 7,3 Smrp 49g Ca: 2,5g P: 1,6g Mg: 1,0g Hästen väger 600kg är just nu...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Blomskan
·
Hästvård Hej, Har just upptäckt att min hyffsat nya häst har som en liten liten sårskorpa på kotan under hovskägget, på alla fyra hovarna. Kan...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: skjona
·
Hästvård Måste säga att jag aldrig fattat uttrycket att hästen har "torra ben". Hur ser/ känner man det?
Svar
5
· Visningar
1 724
Foder & Strö Vet inte om det här egentligen skall ligga i foderforumet men det rör ju islandshästar så jag postar det här. Vi diskuterade...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 644
Senast: Lona
·
Foder & Strö Har ett sto som på mornarna är svullen i alla 4 ben o lite varm (ben och fötter). Hon är absolut inte ovillig att röra sig, känns som...
2
Svar
20
· Visningar
7 019
P
Foder & Strö Vi ger hö i hagen till hästarna. Nu lägger vi det på en pall med 2 pallkragar men en avhästarna kör bara ner huvudet och bökar runt så...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: mackan
·
Hästvård Har försökt söka men hittar inte riktigt svar på min fråga eller snarare lite olika svar:crazy: Räknar som en idiot på alternativet...
2
Svar
28
· Visningar
7 574
Senast: moon
·
Hästvård Hej! Jag är ny på detta forum och har förstått att här finns många kunniga hästmänniskor att konsultera:). Iallafall så har jag en...
Svar
7
· Visningar
1 640
Senast: Bakam
·
H
Hästvård Hur många/tjocka tæcken har ni på era hæstar vid hur många grader? Ær helt ny på detta med tæcken. Just nu går min hæst med helt...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: Cillen89
·
K
Hästvård Drar historian snabbt Våran häst har blivit behandlat av equiterapeut i sommar/höst då han varit sne i ryggen. Det gjorde att han...
Svar
8
· Visningar
6 402
Senast: Kid
·
Hästvård Hej! Min lilla islänning har böjveckseksem på båda frambenen. Det är torrt och "fnasigt" samt är svårt att få bättre. Har testat med...
Svar
3
· Visningar
1 516
Senast: teambluestars
·
Hästvård Behöver lite brainstorming ang min hästs manke... Fullblod med Jättemanke. Rids med utprovade sadlar med correctionpad för att skona...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: sofie_callmer
·
S
Hästvård Min häst har busat i hagen och skadat sig på ena benet, ganska ytligt sår, men han är ganska svullen i benet och svullnaden har knappt...
Svar
7
· Visningar
4 273
Senast: sofie_callmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka