Groov 125 eller Hippo Grow breed till känslig mage?

Sv: Groov 125 eller Hippo Grow breed till känslig mage?

Kraftfodret är borta. Han får Hösilage, lite lucern, bakjäst och Proequo. Betfor klarar han inte alls.

Om nu orsaken är att hösilaget blir lerigt i hagen så borde det ju inte blir någon skillnad förrän jag hittar en lösning på foderhygienen eller att det fryser på?
Det känns som prio ett nu.

Kan man ge en kur med loppfrö eller linfrö kanske? Eller är det dumt med tanke på att det blir ännu ett "foderbyte"?

Finns det gräs i hagen, och hur är det med frost? Vi hade jätte problem några veckor tidigare i höst med shettisen, som inte klarade av fruktanet som bildas i gräset. Var bara en tanke..... ibland kan det ju vara flera små saker som tillsammans blir ett problem, men du verkar ju ha rådfrågat och ha bra koll, så det verkar kanske långsökt.

Ja, det finns kort gräs, men inte frost på ett par veckor. Just nu är teorin att han får i sig för mycket lera/sand/jord i hagen så idag införskaffades höpåsar och tunnor att lägga höet i så får kan vi åtminstone minska det problemet så får vi se om det ger något resultat...
Det är säkert som du säger att det är många små saker som tillsammans blir ett problem. Jag måste bara hitta alla orsaker... Och helst snabbt!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 538
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 126
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Snart är det dags för installning och därmed börjar "foderproblemen" snurra i huvudet på mig igen. Jag har en tvååring som har varit...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: maria_b
·
Foder & Strö Har lite funderingar , Har en valack på 2,½ år som har en krasslig mage. Problemen började för ca 5-6 veckor sedan . Men "normal"...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: kitty79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur