Hyaluronsyra oralt

Sv: Hyaluronsyra oralt

Ja jag har själv skickat efter en egen flaska för att veta vad pållen får, och om det hjälper. Jag återkommer när jag käkat detta ett tag med rapport.

Har nu tagit druckit daglig dos i ca 35 dagar blandat med vatten av Lubrisyn hyaluronsyra i flytande form sedan Euro Horse.

Är possitivt överraskad då min onda rygg har varit nästan perfekt och värken i höften har inte alls besvärat mig.

Kan bara säga att det är helt klart värt att testa för de som eventuellt har ont i sina leder.

Markant skillnad märkte jag redan efter ca en vecka.

Ny flaska är beställd, vågar inte riskera att vara utan.

Vickan

För att återuppta den här tråden, så fick även jag en enorm positiv effekt bl a i en knäled som har besvärat mig genom att knäppa ljudligt när jag har gått. Dessutom så var jag ofta tvungen att stanna halvvägs när jag reste mig eftersom menisken hakade upp sig på vägen upp.
Detta försvann med Lubrisyn, nu är den slut och ÅF har behagat sluta sälja den, min fråga är därför till er andra har ni hittat den någon annan stans?

Senast ändrad:

Ja men den ligger i USA, och jag vet inte hur det funkar att köpa från andra sidan Atlanten.

Fast de verkar ju ha lager i Sverige?

Priser i SEK inkl moms. Förskottsbetalning kan göras till svenskt swedbankkonto eller svenskt bankgiro.

Samt:
Leveranstid är normalt tre arbetsdagar inom Sverige
Normalt anlitar vi Posten.
Om kunden önskar så kan vi även leverera med Schenker eller Bussgods

Och: XXX (vet ej om jag får skriva namnet så tar bort) är importör och återförsäljare med ensamrätt till LubriSyns produkter i Sverige.

Alla djurprodukter är registrerade och godkända av Jordbruksverket.

Vi är registrerad Livsmedelsanläggning för produkter avsedda för människor.

Så kolla, för det där verkar ju finnas i Sverige, lagret alltså? Dock fungerar webshopen som halvsju just nu, fick en massa sidan kan inte visas och fick ladda om till förbannelse.

Finns inte, de har ju slutat att ta in medlet enligt dom själva och därför så undrade jag om någon annan hade lyckats få tag på det på annat håll för det var skitbra.

Ah, då förstår jag. Trodde det var den lokala ÅF som slutat ta in efterso du skrev ÅF. Men då är det generalagenten som slutat. Tur jag inte försökte göra en beställning som jag tänkte igår då..

Skulle gärna prova att skicka efter från USA, men jag vet ju inte om det funkar och hur det i så fall ska gå till. Måste man betala tull och moms månne? I så fall blir det dyra flaskor med priset de tar dag.:crazy:

Har du tur slinker det igenom utan tull och moms. Har du inte tur får du betala både tull, moms och expeditionsavgift till posten ja, dvs det kan bli väldigt mycket dyrare.

Jag är för feg/snål för att chansa, just för slutnotan kan bli så dyr.

Hade du provat något annat märke, och vad tyckte du då? Funderar ju på att ge L lite hjälp på traven bokstavligt talat, men det är ju lite av ett lotteri. Jag har tidigare gett ett oralt glukosamim-preparat med suveränt reslutat på en häst och noll resultat på en annan häst, och det är ju mycket pengar (och ansträngd ekonomi) att spela lotto med. Så tänkte att det kanske är större chans man får någon effekt för pengarna med oral hy?

Alltså hästen äter Ortohyl, vilket är ett annat märke och som jag en gång i tiden blev rekommenderad av veterinär att prova. Reshultet har varit outstanding, men har inte vågat prova för egen del av den flaskan därför mitt inköp av Lubrisyn.

Vad kostade en flaska i Sverige ungefär?
Jag har företag, är någon uppdaterad på moms regler vid import från icke-EU land? Kan det underlätta?

Intressedad av att prova (på mamma...)

Anna

Liknande trådar

Hästvård Vilket märke hyaluronsyra är bäst mot artros till häst? Berätta gärna av egna erfarenheter. Hur snabbt har ni fått resultat?
Svar
9
· Visningar
1 382
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 472
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka