1gradig hälta på tre ben

Sv: 1gradig hälta på tre ben

/Lavinia, som blir lika mörkrädd varje gång en massör/hovis whatever ger sej in i leken och tar över veterinärens roll.

/Speedis, som håller med fullt ut och som inte kan förstå varför många hästägare har sån klinikskräck.

(för att det är så jättejobbigt att hitta ett släp, lasta en ovillig häst, åka till ett ställe där man inte varit och inte vill vara, bli av med pengar och kanske få ett tråkigt besked?)

Själv åker jag så fort jag är tveksam, hittills har jag aldrig åkt i onödan.

Samma här! Vill inte ens tänka vad TS:s häst skulle få för diagnos, har själv aldrig haft en häst som har reagerat på mer än ett ben:crazy:

Använder bara gårdsveterinär till vaccineringar och de få gånger någon av hästarna har fått kolik. Har en duktig gårdsveterinär, men sparar tid och pengar på att åka direkt till klinik.

(för att det är så jättejobbigt att hitta ett släp, lasta en ovillig häst, åka till ett ställe där man inte varit och inte vill vara, bli av med pengar och kanske få ett tråkigt besked?)

:bow::bow::bow:

Det är ngt man måste ha i beräkning när man köper häst, att de kan bli sjuka/skadade.

Det finns inga ursäkter som jag har ingen bil/släp/, går inte att lasta eller det värsta, jag har inte råd!

Du menar väl inte på fullaste allvar att du sitter och rider när du vet att hästen är halt? Ta det i denna ordningen, FÖRST VETERINÄR sedan ET, massör osv. En inflammation blir ju knappast bättre om du fortsätter rida, det kan bli ytterliggare komplikationer och tro mig. Då lär du bittert ångra det

Ja, min tar minst 40 min att få in i transporten, är oftast ganska stressad på kliniken, släpet kostar minst 300 att hyra, bilen bor 4 mil bort, det kostar massor och i värsta fall har jag fått med utdömd häst hem (min en gång, en gång kompisens)..

Jag åker lik förbannat in när jag misstänker problem, efter förra pållan kan jag inte leva med osäkerheten.. Vilka skuldkänslor man får när man inser att hästen inte varit slö/dum/elak/grinig/whatever utan bara sagt att den haft ont..

/Lavinia, som gillar massörer mfl också, bara efter att hästen är kollad alternativt som underhåll inte som behandling istället för.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Köpte en ny häst i december förra året född 2014. Varit igång sen jag fick henne och gick på bete hela sommaren. Började...
2
Svar
30
· Visningar
5 582
Senast: Fiorano
·
Hästvård Kan först skriva att hästen är under utredning med veterinär men vill höra andras erfarenheter och försöker få någon idé om varför hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 437
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 695
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vad gör vi häst-edition del 1
  • Dressyrsnack nummer 18