Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Enligt veterinären är det väldigt sällsynt i Sverige men OM en häst drabbas så blir den MYCKET sjuk. Med vaccin blir dom MINDRE sjuka...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 414
Senast: Novalisa
·
T
Hästvård Idag är det en stor dag som är både jobbig och lessamt och hemskt. Min vän ska få avsluta sitt liv. Har aldrig varit med dom detta förut...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 596
Senast: coari
·
T
Hästvård Som jag skrev i ett tidigare inlägg om att jag hade hittat en ny häst så ringde jag galoppsporten för att kolla hur många ägare hästen...
Svar
4
· Visningar
1 084
Hästvård Har en 3-årig welsh hingst som inte mår riktigt bra och skulle se vad alla kloka människor här säger, för jag blir då inte klok på...
Svar
4
· Visningar
1 033
Foder & Strö Jag behöver tillsätta selen och e-vitamin till min häst (har bra hö så jag behöver inte ge mineralfoder). Har räknat med tillskottet...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: Contest
·
Hästvård Jag har hovslagartid om drygt två veckor och funderar över om jag ska sätta på snösulor då eller om jag vågar vänta ytterligare sju...
2
Svar
27
· Visningar
4 480
Senast: Fibusen
·
C
Hästvård Jag har undrar vad det kan vara för fel på min förra häst? Hon var min under några år, och märkte då inget fel på henne öht. Men red...
Svar
10
· Visningar
1 631
Senast: Speedway
·
Hästvård Har en islänning och en shettis som jag har haft många år tillsammans båda hae eksem och kliar sig alltså hela sommaren.Har köpt en till...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hej, min nordis på 12 år åkte igår in på klinik. Veterinär efter behandling på plats tyckte förstoppningen var så kraftig och skickade...
Svar
2
· Visningar
2 039
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har en kort fråga, undrar hur många som brukar stretcha sin häst efter ridning? * Gör ni det efter varje ridpass? Även om ni bara...
Svar
9
· Visningar
1 432
Senast: Bewildered
·
Q
Hästvård Varför får hästar hängbuk när de har proteinbrist?
Svar
1
· Visningar
956
Senast: wrangler
·
S
Hästvård Idag på eftermiddagen när vi kom till stallet stod vår ena häst längst bort i hagen och bara skakade. Han hade ätit lunch för ett par...
Svar
15
· Visningar
2 199
Senast: sannaaah
·
Foder & Strö Vår ena ponny har blivit tvärmager nu då kylan kom och i samband med att vi rakade henne. :cry: Hon är avmaskad och dessutom pigg...
Svar
12
· Visningar
12 654
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har lite funderingar över tornutskotten, är inte direkt duktig på sådant. Om ett tornutskott ligger lite fel och en kiropraktor...
Svar
14
· Visningar
2 104
Senast: Rumpnissen
·
T
Hästvård Hej! Jag veterinärbesiktigade min häst häromdagen och han visade 1 grad hälta i höger bakben efter böjprov. Han visade ingen hälta alls...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: qnockout07
·
M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 446
Senast: qnockout07
·
Hästvård det borde ju vara varje hästägares dröm att hästen får leva ett bra liv och sedan dö lugnt och stilla i hagen, men hur vanligt är det?
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Hö för häst Fodermedlets sammansättning.....................|Per kg foder| Per kg ts Torrsubstans...
2
Svar
21
· Visningar
1 865
Senast: ameo
·
H
Foder & Strö Tänkte att jag kunde få lite info här. Har ett dräktigt sto med föl vid sidan. Jag funderar på vilket kraftfoder som lämpar sig bäst...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Kellie
·
Hästvård Vet inte vilket forum det skulle passa i, så fick bli här: Som frågan lyder, kan hästar äta kött/protein, men är bara inte i behov av...
Svar
9
· Visningar
8 936
Senast: Glimfeather
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka