Idag ska man ta ett Farväl

Sv: Idag ska man ta ett Farväl

Skönt att slutet trots allt blev bra. Tror det är bra att ha sett sin vän när det är slut, inga obehagliga fantasier om hur det såg ut, bara verkligheten. Vet vad du går igenom, har som många andra varit där. Det är jobbigt på alla sätt, men trots allt, när den dagen kommer då inget mer finns att göra, är det vår skyldighet att ta det svåra beslutet och göra slut på hästens lidande. Tänk om vi människor hade haft samma möjlighet att avsluta när plågorna blir för svåra. Hästar och andra djur har det bra på så sätt.

Ja jag önska att vi människor hade samma sjukvård som djuren !!
Tack så mkt,

Men jag vill bara djurets bästa....

Håller med Vikan, vet precis vad du går igenom... Jag tycker att du tagit ett mycket ansvarsfullt och osjälviskt beslut att låta din häst få somna in och slippa från plågorna.

Som sagt, vi är alla olika personligheter och jag känner mig själv så pass väl att jag vet vilket som är rätt val för mig. Jag råder inte någon, säger bara att man inte kan förutsätta att alla känner och reagerar likadant som en själv.

Visst är det så !

Alla är vi olika på sitt sätt,

Jaha nu ska man skaffa ny häst då och va ska man då hitta på ???
Någon som har ett bra förslag

Jag tog bort mitt varmblodssto förra året och då åkte vi eller min syster åkte i väg med henne till ett slakteri för att jag inte klarade av och vara med.
hon fick ett bra slut tyckte jag och det kändes bra att hon blev omhändetagen.

i38625724._szo212p113_.jpg.jfif

Min häst ! :idea:

Ja ibland orkar man inte ta det själv utan man ber någon annan om hjälp !!
Kram till er alla...

Beklagar sorgen o hoppas att du kan finna en ny vän när det blir läge.

KL
Gylle:bow:

Det blir makabert när det är ett sdnt stort djur som faller o som i mitt fall är som en familjemedlem. Inte alls som en kattt eller hund som bara upplevs somna in.

Hur man reagerar vet man ej innan. Min ena nuvarande har jag haft i 19 år- en halv livstid. Jag kommer INTE att var med då den dagen kommer * jag klarar inte av det*

Att hjälpa andra med hästar som man inte har några känslor till är ngt helt annat.

Jag håller med dig. En hund eller en katt somnar in. Det är mkt stillsamt. Men jag kan mkt väl tänka mig att det inte blir så med en häst. Min ponny är dessutom mkt lyhörd för vad jag känner och jag tror att det är bättre att bespara henne de känslorna.

Däremot kommer jag naturligtvis att vara med när det är dags för de andra hästarna men inte med den som på ngt sätt är en del av mig själv.

Jag åkte faktist och kollade på ett fullblod som stod jätte nära mig och vi hade kanske max 4 mil inte äns de en gång och det kändes bra att få kolla på en ny direkt men samtidit så kände man i hjärtat att man sakna sin egna vän,
denna häst gillade mig verkligen och jag trivdes jätte bra med den hästen så senast i morron så får jag ett svar från denna familj om jag får ta honom på foder till att börja med. :laugh:

Det är faktiskt bra att skaffa en ersättare o det förtar inte kärleken till den förra. det kan hjälpa en att bemästra sorgen.

jag har sagt efter både avlivning av häst o hund att jag inte ska skaffa ngn ny, men det har bara inte gått- klättrar på väggarna iom att det trots allt är en livsstil.

Jag har minnena med mig. Sorgen bleknar men försvinner aldrig.

Usch. Jag känner att tiden närmar sig o oftast händer det innan man förväntar sig det. År 2000 miste jag både min häst o båda hundarna. 2004 inom en månad- min mamma o båda mina katter förgiftade.

Fy va hemskt vännen !!

Beklagar verkligen :cry:

beklagar sorgen :( *styrlekramar*

men nu springer han evigt lycklig på de gröna ängarna i trapalanda. (:

Senast ändrad av en moderator:

Tack så himmla mycket.

Han har helt rätt där du sa och skaffar man djur så får man vara beredd att ta den smällen. :cry:

I morron får ja svar om ja får ta den häst ja va och kollade på ska bli hemskt spännande....

Beklagar verkligen :(

Tror det är bra att skaffa en ny snart, känns det rätt så är det rätt!

Jag köpte min 6v efter att min älskade medryttarhäst avlivades (som jag höll i).

Ursch va hemskt, beklagar.

Ja det känns bra att finna en ny vän direkt !!!
Hästen kändes jätte bra o skulle passa mig bra... :p :laugh:

Nu har ja fått svar och hästen ska besiktas på Torsd och jag är jätte glad... :D
Jag fick ta honom och dom tyckte jag var den bästa av dom alla som har tittat på hästen. :d

Tråkigt med din häst, men kul att du hittat en ny häst så snabbt. Vår ponny dog ifrån oss i mitten av april och vi började genast också leta ny och i början av juni kom vår nuvarande ponny hem till oss. Jag sa innan vi skaffade den första att vi aldrig skulle ha häst, men när hon dog kändes det så fruktansvärt tomt att det var självklart att vi skulle skaffa en ny :) Även om man skaffar en ny kommer man inte glömma den man hade. Lycka till!

Liknande trådar

Gnägg Jag behöver bara få skriva av mig och hoppas det är okej. Jag ska snart ta farväl av min älskade häst som fått bedömningen av veterinär...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Senast: Twihard
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 425
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 163
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 873
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka