0,5 grad hälta

Sv: 0,5 grad hälta

Jag hade inte tagit lätt på 0,5 grad på ett ben, med de andra symtomen dessutom. Det är något som är fel med hästen. Frågan är vad, och om det går att fixa.

Nej, kommer inte få problem med att skicka hästen tillbaka eftersom han säger att hon givetvis får skickas tillbaka om hälta uppstår. Så det är inga problem! :)

Känner att jag har fått dom svar jag vill, så mod. får gärna låsa tråden nu! :)

Nu är vi hemma.
Resultatet blev reaktion på haserna bb samt knäledsinflammation hf. Ingen röntgenförändring på varken haser eller framknän.

Hade ju trott på antingen spatt eller artros så goda nyheter iaf.

Idag var vi på återbesök och hon var helt ren på böjprov. :) Känns jättefräsch!

Vad bra att hon är fräsch !
När jag köpte min första häst ( av kärlek:love: ) så var han halt vf.
Han hade vid röntgen även en förändring i Glidhasleden .
Vila för hältan och sedan ordentlig ridning för hasen rekommenderades för att se om det hänt nåt på 6 månader .
Ingen förändring hade skett efter 6 månader och försäkringsbolaget godkände honom . Han fyller 21 år och visst har det varit trubbel på vägen, med knäledsinflammationer, fång, hosta, kolik, hältor m.m .
Men jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom .
Han står dock sedan några år tillbaka under en kiropraktors varma händer pga sitt ena knä . Det har varit mycket kostsamt !
Ville dessutom säga att OM du säljer honom för försäkringens skull till din mamma, så se till att hon samtidigt som hon skriver på köpehandlingarna skriver ett testamente där hästen tillfaller dig vid hennes ev bortgång !

Jag är vis av erfarenheten att det behövs !

Hej från Hambo

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 049
L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 117
Senast: Lisa_S
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 891
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 034
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka