Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård När jag skaffade min häst i Januari 2010 så hade han små knopplor fram på bogen, rakade då av honom pälsen för att kunna se vad detta...
Svar
15
· Visningar
1 715
Senast: hooneeymoon
·
I
Hästvård Hej! Jag har en 12 årig arabvallack. De senaste två veckorna har han fått vila var annan-var tredje dag. I förrgår märkte jag hur han...
Svar
18
· Visningar
1 849
Senast: Import
·
Hästvård Har nyligen köpt en unghäst på 7 bast, import lettland, underbar häst, men tyvärr helt omusklad och väldigt, väldigt smal. Han går nu på...
Svar
16
· Visningar
1 826
Senast: anjescka
·
Hästvård Vi har tre islandshästar i stallet som i år har fått ett lyxigt uppvärmt vattenkar i hagen. Alla tre vägrar dricka ur det. Vi håller det...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: Korven
·
Hästvård Hur länge kan en häst vara så rädd att den skakar egentligen? Vi har idiotiska jägare här som springer runt och har skjutit både igår...
Svar
3
· Visningar
2 079
  • Låst
Hästvård Hej på er! Nu skulle jag vilja ha lite tips och idéer om hur man i detalj kan bygga en uppvärmd vattentunna. Den ska naturligtvis...
Svar
1
· Visningar
4 834
Senast: feel
·
Hästvård Hej, tänkte att det kanske finns någon här som varit med om detta... Jag vet inte om han svimmar men det känns värre än så men det...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 486
Senast: Messy
·
A
Foder & Strö Har ett snart tvåårigt hbl-sto som har klarat sig fint på det hö vi har, men nu när det varit så otroligt iskallt under lååååång period...
Svar
11
· Visningar
3 505
Senast: anni0001
·
Hästvård Jag har bestämt mig för att testa att lägga ett virkon S bandage över natten på mitt sto som har mugg, på båda bak. Hur mycket skall ja...
2
Svar
29
· Visningar
11 446
Senast: Misty_87
·
M
Foder & Strö Just nu under jullovet har jag min häst hemma. Jag ger henne fri tillgång på hö, och undrar vad jag ska ha för kraftfoder? Min pappa...
Svar
3
· Visningar
1 081
M
Hästvård Har två frågor: 1. Klarar hästarna sig på lite vatten nu på vintern? Vattnet fryser nästan direkt, men jag har sett att de ibland äter...
Svar
18
· Visningar
1 915
P
Hästvård jag undrar hur många av er som har öppet stalldörren på nätterna nu i dessa minus grader som råder? och hur/vad har ni för...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 893
Senast: Bejbie
·
Hästvård Min häst blev utdömd av veterinären i tisdags efter en lång tids konvalescens. Hon kommer aldrig fungera som ridhäst och skulle...
2
Svar
33
· Visningar
3 866
Senast: Casteloro
·
M
Hästvård En fråga till er hästmänniskor ... :) lindar ni på natten? gör ni det varje natt? med vad ?? varför ?? bara lite allmän...
2
Svar
34
· Visningar
3 502
Senast: Emale
·
I
Hästvård Jag har under sommaren/hösten börjat rida en fantastisk halvblodsvallack på 11 år, jag har haft häst i samma stall som han står ända...
Svar
10
· Visningar
1 682
Senast: Flaekja
·
Hästvård Har kikat runt lite men vill ändå kolla om ni har några idéer eller liknande I torsdags så spöregnade det på morgonen och frös sedan...
Svar
6
· Visningar
3 859
Senast: Draumsyn
·
H
Hästvård Upptäckte för ett par dagar sedan att min herre ömmar i ryggen... Långt bak mot länden/korset till. Inget i övriga ryggen vilket han...
Svar
15
· Visningar
2 557
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Moderatorn får flytta tråden om du tycker den ligger fel. Jag har tänkt att tillverka en liten snackbar i vår hage. Eller ja hästens...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: Sidekick
·
Hästvård Har en häst med ett dåligt öga. Ögonlocken är svullna och det rinner alltid ur den främre ögonvrån. Uppkom för flera år sedan, då han...
2
Svar
36
· Visningar
5 501
Senast: kolfinnur
·
Foder & Strö Hej, sitter och funderar på detta med kvoter. Har kollat runt i andra trådar och inte hittat riktigt vad jag letar efter. Är inte helt...
Svar
3
· Visningar
1 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka