Hästen svimmar?

Sv: Hästen svimmar?

vill bara berätta att idag var första ridturen på väääääääldigt länge, han var jätteglad och jättepigg, nu ska vi skritta igång här och ta det jäklans försiktigt :love:

Hej!

Grattis till en lösning!
Ofta beror en kotledsinflammation på problem bakifrån, och har tillkommit pga kompensation. Dvs att hästen avlastar något som spökar baktill, vilket ökar belastningen på frambenen.
T.ex en spänning, låsning, snedhet, hälta.

En annan anledning kan vara att hästen inte jobbar ärligt bakifrån och fram, alternativt rids felaktigt.

Jag har aldrig haft en häst som blivit diagnostiserad med kotledsinflammation, som inte har haft ett annat 'grundproblem' och vågar nog säga att en kotledsinflammation inte uppkommer ensam.

Rätta mig om jag har fel!

Lycka till med honom!

orkar inte läsa igenom hela tråden, men kolla
Narkolapsi (stavas), dsv de somnar av olika anledningar men vaknar i "fallet".

Om det är en häst som ligger på hemskt mkt så kan det vara kvävning men det tror jag inte. Det händer inom travet, men du ska dra bra j*a hårt som ryttare för att kunna kväva..

hoppas det löser sig!

vill bara berätta att idag var första ridturen på väääääääldigt länge, han var jätteglad och jättepigg, nu ska vi skritta igång här och ta det jäklans försiktigt :love:

ah kul å se!!!

sorry orkade inte läsa allt ;) så ignorera mitt tidigare inlägg :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 408
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 006
Senast: Bowman
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka