Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Hej Har en IR-häst som många av er kanske läst lite om i en annan tråd, hon äter metaformin 2 ggr om dagen. Och nu vill min vetrinär...
Svar
2
· Visningar
1 176
S
Hästvård Min ena häst har ramlat i hagen och blev halt. Har röntgat och det visade sig vara en fraktur i baknäet och hästen är satt på runt 3...
Svar
12
· Visningar
2 681
Senast: feel
·
D
Hästvård Hejsan, Jag har fått order ifrån min veterinär att jag ska massera min häst rygg cirka 20minuter varje dag, gärna längre och detta med...
Svar
6
· Visningar
3 438
Senast: Deha
·
M
Hästvård En av mina ponnyer jag har haft ute på foder kom tillbaka för en månad sen och han har börjat med något snarkade , pipade ljud vid...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Maxen_
·
Hästvård Jag har en unghäst som det tar en himla tid att gå med mellan stall och hage. Anledningen är att hon stannar och vill äta snö hela...
Svar
4
· Visningar
1 658
Senast: Merope
·
Hästvård Ni med barn som har egna ponnys eller har haft. Behöver råd från er nu. Jag funderar på att skaffa en passande 1:a ponny till mina...
2
Svar
20
· Visningar
2 733
Senast: ameo
·
Foder & Strö På påsen med linfröpellets från Hippo så står det att man ska ge 100g/100 kroppsvikt (är rätt trött så jag kanske minns fel på...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: TinyWiny
·
Hästvård En kompis och jag diskuterade lite praktikerfarenheter häromkvällen och vad för ryktmetoder som används. Då tänkte jag att jag skulle...
2
Svar
24
· Visningar
2 991
Hästvård I vårt stall mockar var och en åt sin häst. Stallägaren tar in hästarna på kvällen men om man är sen till stallet så brukar de som inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 956
Senast: Duplo
·
Foder & Strö Har ni erfarenhet av att det är skillnad på att fodra med olika produkter som har samma eller liknande MJ/Smbrp. Jämför ex. spannmål...
Svar
7
· Visningar
1 224
Hästvård Tips önskas å det snaraste. Hur ska jag få i hästen Finadynet? Blandade med råriven morot men det blev en tugga och det jag handmatade...
Svar
10
· Visningar
2 155
Senast: Asa_S
·
G
Hästvård har nyligen köpt en ny häst som behöver få manen kortad, men vill helst inte rycka o inte klippa, har någon provat solocom? Finns bl.a...
Svar
3
· Visningar
1 355
Senast: Snowball
·
Hästvård Har nu haft halmpellets under hösten till mina 3 hästar. Verkligen toppen för mig som sparade massor av tid vid mockningen. Men tyvärr...
Svar
9
· Visningar
2 038
Senast: raggarn
·
Hästvård Är det vanligt att hingstar ändrar beteende när de blir av med den ena testikeln? Hoppas inte att min fråga är allt för kryptisk. ;)
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Skaune
·
Hästvård Hej Ska skicka in och få socker analys på grovfoder med det står på Agrilab´s hemsida att de kostar 300 kr för socker och 500 kr för...
Svar
10
· Visningar
3 181
Hästvård Under ett år hade jag en häst på foder och allt fungerade helt fint. Hovarna var fina och inte en enda tappsko på de 10 månader jag hade...
Svar
16
· Visningar
2 183
Senast: nypet
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, hur förvarar ni hö i småbal för att det ska hålla sig fräscht? Exempelvis packar in i halm och i sådana fall hur...
2
Svar
27
· Visningar
7 460
Senast: eiwo
·
J
Foder & Strö Jag funderar nu på vilket kraftfoder jag ska välja till min häst. Jag har haft olika sorter av kraft men jag är inte nöjd med KRAFT så...
Svar
2
· Visningar
732
8
Hästvård min gamla häst som är 22 år gammal började äta söligt i höstas, så därför ringde vi till veterinären för vi trodde det var dags att...
Svar
1
· Visningar
1 274
S
Hästvård Vad kan man göra för att påskynda läkningen av bortskavd päls??
Svar
15
· Visningar
3 313
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI