Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! För att göra en lång historia kort så kommer min häst hem från fodervärdarna efter 3 månader med markering vid böjprov på 3 ben...
Svar
10
· Visningar
1 816
Foder & Strö Jag läste i Häst & Ryttare, den som kom innan jul. Att på Ågesta ridskola utanför Stockholm som drivs utav familjen Krusenstierna bara...
2
Svar
29
· Visningar
4 571
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård pga att min häst fick ett större (skav)sår på manken så har hon fått stå mer eller mindre i två månader. Nu när vi sätter igång är hon...
Svar
0
· Visningar
804
Senast: vinkelina
·
M
Hästvård Ja som rubriken lyder så har vi hittat detta på mitt sjuåriga fullblod :cry: Hon har visat en liten hälta i två veckor som gått lite...
Svar
1
· Visningar
946
Hästvård Hej Undrar om någon kan hjälpa mig. Mitt halvblod har fått fläckar i pälsen sen 3 dagar tillbaka. En del är lite kala, alla fläckar...
Svar
13
· Visningar
1 622
Senast: Rosett
·
Hästvård Har en islänning som har extrem tät päls och håller nu på att klia i hjäl sig,han kan bara tänka på det,har märkt hela vintern att han...
Svar
17
· Visningar
1 659
Senast: Immer
·
Hästvård Ena hästen har gått ner i vikt lite, har haft svårt att få upp honom igen men nu håller han sig rätt ok. Han är dock 22 år så det var...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 809
Senast: Enya
·
Hästvård Jag hade idag ut tandis(vet.) igen, tredje gången på nio månader, och även idag stod tandis/vet med frågetecken! På tre månader har...
Svar
1
· Visningar
1 119
Foder & Strö Håller på och sätta ihop foderstat till min ardennerpojk och letar efter just en sådan mineral.
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: spaderÄss
·
T
Foder & Strö Har haft problem med årets inköpta balar då det varit mögelfläckar i dem men den sist öppnade balen finns det inga mögelfläckar men...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Mynta2
·
Z
Hästvård Fick ett samtal nyligen om att min häst var svullen bakom ganaschen och nojjig som jag är åkte jag ned direkt. Mycket riktigt är hon...
Svar
13
· Visningar
12 711
Senast: SandraM
·
Hästvård Ponnyns svans är ganska avskavd uppe vid roten. Massa hårtagel har lossat och det hänger korta stumpar i mängd. Precis som om han skaver...
Svar
9
· Visningar
1 883
Hästvård Just det.. Sitter med värsta ångesten efter som Jag klippte min häst idag.. Tyvärr klippte jag honom i skinnet mellan frambenen så...
Svar
5
· Visningar
1 238
M
Hästvård Hej! I förra veckan fick jag hem en fullblodsvalack på 8år som jag till att börja med kommer att ha på foder för eventuellt senare...
Svar
11
· Visningar
4 243
Senast: BlueBell
·
Foder & Strö Hästen har varit på gränsen till för tunn hela hösten men har hållt sig på rätt sida "gränsen" hela tiden. Nu har hon dock blivit FÖR...
2
Svar
24
· Visningar
4 386
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Har ett sto hemma som har fått stå halva november + hela december pga väder och jag har varit sjuk. Och under den tiden har hon blivit...
Svar
7
· Visningar
1 086
Hästvård Jag har tillbringat senaste dygnen framför datorn och i telefon med olika djursjukhus där vi försöker hitta en lösning så att min häst...
Svar
10
· Visningar
1 800
Senast: Caboose
·
K
Hästvård Klipper du din häst? Varför/Varför inte? Skulle vara kul att veta era åsikter om detta! :D /Klaralove :)
2
Svar
21
· Visningar
1 927
Senast: Soffan74
·
Hästvård En hästägare i stallet anser att det är farligt att lämna hörester eller ställa lunchpåsar med hö ute där harar eventuellt kommer åt...
Svar
6
· Visningar
3 071
Senast: Puppan
·
Foder & Strö Någon som vet om mineraler i pelletsform kan bidra till att hästar får diarée? Har en unghäst som har en längrevarande diarée, har...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Pula
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka