Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har gått o köpt mig en 1-årig frieser hingst som ska komma hem nu i slutet av veckan. Sitter o funderar på vad jag bör ge honom för...
Svar
3
· Visningar
1 993
Senast: Kellie
·
S
Hästvård När började det att man måste ha recept på avmaskningsmedel? Får man ett recept bara man ringer vetrinären eller måste man göra...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: pinky
·
Hästvård Kan ett stort ärr på ett ben (på en häst alltså :D) göra så att blodtillförseln blir sämre? Och kan benet också bli svullet pga ärret...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Häster är inte fräsch eller bara j*vligt sulöm. Var in på klinik förra veckan pga att han några ggr under veckan före plötsligt blivit...
Svar
6
· Visningar
1 604
Senast: Lunketuss
·
T
Hästvård Ja jag vet att det redan finns en del trådar i ämnet men många är gamla så jag frågar igen. En bekants bekant har en häst till salu...
Svar
9
· Visningar
6 833
Senast: Lollsan
·
Hästvård Jag har en liten häst som jag måste börja utreda ordentligt efter helgerna, men tills dess tänkte jag försöka få lite mer kött på benen...
2
Svar
39
· Visningar
4 509
Hästvård Satt o funderade på om det skulle gå att använda laser på kusen eller om det behöver vara vanlig sprutning. Han har problem med sina...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: EgoGirl
·
S
Hästvård Vi går i hästköpartankar och en sak jag funderar på är hur ni gör när ni ska resa bort ni som har hästarna på lösdrift? Självklart måste...
2
Svar
23
· Visningar
2 390
Senast: sprakla
·
S
Hästvård Läste för länge sedan vaccinet mot hästinfluensa att det bara skyddar mot vissa typer av influensa inte alla, stämmer det? Hur många...
Svar
2
· Visningar
922
Hästvård Blev helt för tvivlad nu! en gammal fodervärd till min häst hörde av sig till mig idag och sa att när hon hade honom så hade han...
Svar
6
· Visningar
1 468
Senast: HH_gullet
·
Hästvård igår kväll när jag skulle ge hästarna natt hö vid kl 8- halv 9, så möttes jag av en hemsk syn. då min häst sparkar i boxen så har hon...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: Buck
·
H
Foder & Strö Jag minns att för några år sedan gick det en modefluga i det här med hel havre eller krossad havre. Jag har nu glömt bort fördelarna med...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: gusfri
·
Foder & Strö Jag sitter här med en analys i handen och förstår ärligt talat inte så mycket. Efter lite googlande förstår jag ännu lite mindre...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Emmmmma
·
S
Hästvård Efter vad jag hört så gör man inte böjprov på hästar under 3 år, är det då någon ide att göra en vetrinärbesiktning på en unghäst? Vad...
Svar
7
· Visningar
2 232
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Det finns flera trådar om salt men det jag undrar är om hästar själva är bra på att "reglera" sitt intag av salt, så att de får i sig...
Svar
3
· Visningar
1 199
Hästvård Har tidigare skrivit om mitt sto som är under utredning. Jag skulle hemskt gärna vilja veta om HS symtomen lindras av butta, eller...
Svar
2
· Visningar
1 594
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Har hört att det finns någon sk tattarmått som man kan mäta och då se hur hög unghästen kommer att bli. Hur mäter man då? Går det att...
Svar
3
· Visningar
3 131
Senast: giffan
·
S
Hästvård En häst i vårat stall har fått den diagnosen. Min ett åring går i samma hage och hur orolig behöver jag vara. Nu är det ju snö och...
Svar
0
· Visningar
1 042
Senast: svea62
·
Foder & Strö Jag har hjärnsläpp och sitter inte hemma, dessvärre sitter jag med en foderläxa och har uträkningar som måste göras. Var ligger...
Svar
7
· Visningar
1 734
Senast: Snowball
·
T
Hästvård Ja ska köpa en ny häst och har väntat nu i 1½ vecka på att få hästen besiktad och snart känns det som att jag ger upp hoppet för detta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 223
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka