Jättestora ådror??

Sv: Jättestora ådror??

Man brukar säga att när ådrorna ligger utanpå så är hästen i form, men jag har aldrig sett nått så extremt!
 
Sv: Jättestora ådror??

Kamfersalva blev jag också ordinerad av en veterinär en gång för att smörja smörja in juvret på det stoet jag hade då. Men hon tyckte INTE om det... Hon vart helt nipprig, antagligen så kanske det sved eller blev obehagligt på något vis. Så jag fick sluta med det, hon hade inte heller haft något föl, och i hennes ena juverhalva var det en långsmal knöl, som var hårdare och mjukare om vart annat. Hon fick i alla fall föl senare i livet och allt funkade som det skulle.
 
Sv: Jättestora ådror??

Din hästs tillstånd har verkligen känts obehagligt och jag skulle gärna också vilja veta hur det har gått!
 
Sv: Jättestora ådror??

Undrar jag med........

Uppdatera, snälla du:)
 
Sv: Jättestora ådror??

*kl*

Mycket intressant tråd, följer spänt!
Håller tummarna för att allt gått/går väl för ditt sto.
 
Sv: Jättestora ådror??

Som sagt......tack för att du håller oss uppdaterade !
Undrar också hur det går !

Hej från hambo
 
Sv: Jättestora ådror??

sällar mig till skaran som är nyfiken på hur det går. Hoppas att allt är bra med hästen!
 
Sv: Jättestora ådror??

*KL*

Hoppas alt går bra med hästen, men min magkänsla är inte god, då det inte kommer nån uppdatering från TS..........

Hoppas,hoppas värklingen att inga komplikasjoner har uppstått..........
 
Sv: Jättestora ådror??

Hej allihopa!
Hästen är ok, dock ser hon fortfarande likadan ut. Vi har varit iväg till hbg och gjort ultraljud både på juvret, utasidan låret samt även en rektal ultraljudsundersökning. 2 veterinärer har kollat och inget annat hittas förutom att ådrorna är just onormalt stora.. De ansåg inte att hon var i direkt fara, så jag fick välja mellan att ha henne kvar några dagar så fler veterinärer kunde titta på henne och ev ta fler tester, eller ta hem henne och se om det går över av sig själv.
Jag hoppas på att det går över, men man vet ju aldrig. Blir hon värre åker jag in igen.
Mycket märkligt mysterium och jag ahde önskat att de hade kommit fram till en diagnos när jag var där med henne, men fick åka hem som ett lika stort frågetecken som innan..
 
Sv: Jättestora ådror??

Har för mig att jag läste ett utdrag av en studie som Anna Bergh gjort vid SLU angående effekten av diverse olika diagnosmetoder, däribland Biolight eller liknande (som jag själv prövat och inte är imponerad av). Men,

det som visade sig i studien var, om jag kommer ihåg rätt, att just värmekamera kunde vid vissa tillfällen hitta förträngningar som inte gick att se med vanligt ultraljud eller röntgen. Bara ett tips.

Lycka till
 
Sv: Jättestora ådror??

Bra att du uppdaterade! Har varit riktigt orolig! Det såg så otäckt ut! Hoppas verkligen att hästen inte har något allvarligt problem! Jag håller tummarna!
 
Sv: Jättestora ådror??

kanske såg/minns fel... men vill minnas att jag såg att TS hade ett fullblodssto på annons här på buke...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Kristall10
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 315
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp