Foderslakt - finns det längre?

Sv: Foderslakt - finns det längre?

Nordens Ark tar emot, har talat med dem idag. Väntetiden nu var till mitten av februari, alltså inte så lång tid. Väääääldigt trevlig och förstående person som jag talade med!

Och för er som frågat varför foderslakt - jag tycker att det känns lättare att hantera döden när den får ett syfte som djurmat (eller människomat). Kroppen hanteras utifrån att den har ett värde även efter döden. En kropp som ska ligga och jäsa hemma på gården för att sen hämtas av kadaverbilen för destruktion känns svårare för mig att hantera. Men naturligvis kör jag bara iväg en häst som inte har något emot att åka transport, komma till nya ställen och träffa nya människor. Men mina hästar är sådana allihop så för mig är det ett alternativ som känns bra och meningsfullt. För mig är det helt oviktigt med den ekonomiska biten.

Liknande trådar

Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 075
Senast: Badtz Maru
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 585
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 908
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka