Vad kostar er vaccinering?

Sv: Vad kostar er vaccinering?

Satte kaffet i halsen nyss när jag öppnade fakturan och fick se att det kostade 1800 spänn för att vaccinera 2 hästar!!!:eek::eek:

Botulism, stelkramp och influensan... 350 :- för Botvacc och 350 :- för den andra, gånger 2 då...

Aldrig varit med om maken... Kostar sprutorna verkligen så mycket!??!?

Här kan du läsa vad vaccin och mediciner kostar för en veterinär att köpa in, då kan du räkna ut om tilläggen för arbete mm är rimliga! LÄNK

Tack!

Det är säkert rimligt, men jag blev ändå förvånad... Det kan ju ha höjts på ett år också och jag tänker absolut inte bestrida fakturan, blev bara chockad...

Jag startade en tråd för ett tag sedan jag oxå fått en chock över en botulismsspruta. Kommer inte ihåg exakt vad det kostade, men det som jag störde mig mest på var att han hade tagit ut milersättning (150 kr) av 4 personen som han besökte hos oss. Alltså fick han 150 kr*4 för dom 3 milen han hade åkt.

tror vi betalade lite över 600 för en vanlig vaccination, vet inte om det är dyrt eller billigt, vi betalar bara:D

Typ samma.. Xp
Det är en billig livsförsäkring för era hästar.

Jag betalade nått på 700 kronor för stelkramp + influensa för min häst, runt 400 för botulismen (olika tillfällen). Tycker ändå det är fruktansvärt billigt, när jag hade distriktarna ute gick det på över 2000 för mina två hästar. Nu är jag arg på distriktarna av helt andra skäl, så aldrig mer att jag tar ut dem.

*KL*

400:- för hästinfluensa och stelkramp. Och då kommer veterinären hit. :) och det är vitt med kvitto

kl*

Jag betalar 250kr för influensa OCH stelkramp för en häst.
Veterinären kommer till stallet och det är kvitto.

GALET billigt :)

Tråden är iofs 2 år gammal, sist betalade jag 1900;)

Sista gången, min kompis är färdig vet. i sommar så då behöver jag bara betala för sprutorna.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 941
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 675
Kropp & Själ Vad är ni vaccinerade emot? Ja, förutom de där sprutorna en fick i skolan. Jag har genomgått en grundvacvination för TBE och fått en...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 947
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur