Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har blivit dålig i magen, riktigt lös. Han fick foderjäst nu när han kom in kl 16, och lite extra hö för att...
Svar
0
· Visningar
874
Senast: Elina8
·
Hästvård Min häst (och min kompis häst för ca 1 vecka sedan) började fälla igår. Har inte märkt det innan men nu lossnar det ganska rejäla tussar...
2
Svar
36
· Visningar
3 483
Senast: Felle
·
Hästvård Mitt nyss tre år fyllda varmblodssto var halt och varm och svullen i senan vänster fram igår morse när jag tog ut henne från boxen...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: sandrafors
·
Hästvård Idag märkte jag att mitt sto kändes lite krusig i pannan jag kunde de peta lite med fingrarna så föll det av en massa päls kring just...
Svar
7
· Visningar
1 673
Senast: Flavor
·
M
Hästvård Har ett fullblod på sju år som plötsligt blev halt på HF. Hon var fortfarande halt två veckor senare när vet kom. Visade en...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: miisen80
·
Hästvård hur ser ni på detta? en häst som är 6 år, men inte riden så mycket senaste året. har heller ingen utbildning utan endast grundriden...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: vanimelde
·
S
Hästvård Hej. Tänkte bara höra lite allmänt har en kompis som jag rider mycket med och hon har en arab som är väldigt ofta brunstig, hon är...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: Equus
·
Hästvård Här finns ju alla allvetande hästmänniskor, så är det någon som vet varför man använder koksalt vid sårtvätt i stället för enbart...
2
Svar
23
· Visningar
14 508
Senast: lilstar
·
Foder & Strö Efter lite vintervila är det dags att ta upp träningen igen. Var iväg på första dressyrträningen för ett par dagar sedan och som väntat...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: sthu
·
Hästvård När jag skulle träna dressyr imorse för min tränare, upptäckte hon att min häst rörde sig lite ojämt på höger fram. Hon tyckte att han...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Fiorano
·
Hästvård Finns det någon organisation eller så i spanien som tar hand om vanvårdade hästar eller är djuren helt utelämnade?:confused:
Svar
4
· Visningar
2 146
Senast: Ammi77
·
Foder & Strö Min mammas shettis har under några års tid haft återkommande fång. Tidigare har hon fått de på sommarn, men vart fri ett par år efter...
Svar
12
· Visningar
3 360
Hästvård Eftersom att min häst haft ett annorlunda rörelsemönster i traven i princip sen jag köpte honom (u.a. vetbes), inte halt utan det ser...
Svar
14
· Visningar
3 929
Senast: Geysir
·
Hästvård Jag har tänkt att låta hästen gå barfota och rehabba hovarna under sommaren. Han har tidigare varit barfota häst under några år och det...
Svar
9
· Visningar
1 631
Senast: devere
·
L
Hästvård Var på hoppträning med min ponny igår och idag är hon varm i ena framknäet. Underlaget i ridhus var relativt hårt, kan det vara därför...
Svar
4
· Visningar
3 393
Senast: Lenaskena
·
Foder & Strö Hur mkt linfrö (innan stöpning) ger man en 500 kg häst och finns det några maxgivor per dag eller utfodringstillfälle?
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: wrangler
·
Hästvård Idag var hovslagaren och skodde mina två hästar, jag var dock inte med då jag inte kunde komma ifrån men detta är helt ok med honom. Då...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: Ahi
·
Hästvård Jag skulle vilja ha tips om en febertermometer som är gjord för att fungera även i kalla stall (om det nu överhuvudtaget finns sådana)...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: gylle
·
E
Hästvård Jag har en ridtravare som jag ägt i tre år men endast ridit i skogen + lättare träning. Hon är sådan att hon måste hållas igång i...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Elli_J
·
Hästvård Min häst kom in från hagen förra måndagen och var svullen och varm på insidan av frambenet, från kotan och uppåt en bit. Inte halt, inte...
Svar
2
· Visningar
1 905
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka