Har din häst börjat fälla?

Sv: Har din häst börjat fälla?

KL

Är jag den enda som har en häst som hittills inte fällt ett enda litet hårstrå?:cry: Jag bor i östra Småland och här brukar fällningen inte komma igång ordentligt förrän i februari eller mars. Jag tvivlar starkt på att min häst är den enda som har pälsen kvar i mitt stall men man börjar ju undra..

Är jag den enda som har en häst som hittills inte fällt ett enda litet hårstrå?:cry: Jag bor i östra Småland och här brukar fällningen inte komma igång ordentligt förrän i februari eller mars.

Hästarna i vårt stall har inte heller satt igång nåt nämnvärt, och då bor de ca 9-10 mil österut jämfört med dig. :) Merparten av dem är inte klippta. Min egen brukar börja fälla i februari, det rasar hår i ett par veckor och sen är det klart.

Härligt vårtecken, för övrigt. :love:

Mitt fjordsto började fälla för tre veckor sedan, kanske. Det ligger drivor av vitt ludd överallt, haha. De andra två har inte börjat än, men de har inte i närheten av lika mycket päls som fjordingen heller... :angel:

KL

Här fäller 2 av 3 och här är det den dräktiga som inte fäller.
men hon brukar vara sen med fällningen i vanliga fall också.

Här på Kanarieöarna har hästarna börjat fälla för kanske 2-3 veckor sen. Jag var helt fascinerad över att de faktiskt sätter vinterpäls här.

*kl*

Min har inte börjat fälla än, inte över huvud taget, men han satte päls skitsent och dessutom minns jag från förra året att när jag fick hem honom i maj så hade han fortfarande vinterpäls kvar, fällde in i juni-juli så han är nog en late bloomer :D Jag hoppas dock att han fäller SNART, för jag blir tokig på hans vinterpäls... Tack vare skitbogskyddet från Börjes så har han blivit alldeles rosa.
imag0047_128448983.jpg

My little pony, någon?

Mina två, islandshästar, har börjat pyttelite. Det lossnar lite i ansiktet på dom.

Fengur den äldsta brukar börja i februari annar, men nu är han klippt så han kanske "väntar" lite :p Det tråkiga med honom, som får sån otroligt tjock och lång päls är att han inte hinner ha sin sommarpäls så länge innan han börjar sätta vinterpäls igen.....

Men jag längtar faktiskt tills dom börjar fälla! ska bli kul och se hur dom ser ut under björnpälsen :) Särskilt unghästen, som växt mycket under vintern och kommer växa ännu mer fram till sommaren :)

En av tre fäller hos oss, men det är fortfarande bara enstaka strån.

Våra nordsvenskar började fälla redan i januari, trots att dom insåg att det denna vinter var en äkta vinter anpassade för nordsvenskar och inte nån mesig vanlig skånsk vinter.:D

Men nu faller det av gigantiska tussar bara man tittar på dom rackarns myskoxarna!

Ja, min ponny har börjat fälla. Äntligen blir vi av med hans björnpäls! :D

Min häst fällde lite från och till förra veckan. Nu verkar hon inte göra det längre. Vet inte om det är tidigt.. :)

Vi bor i norra Skåne och ingen av mina 3 har fällt ett endaste strå:crazy:

// Jimma

Jag bor väldigt nära Halmstad, och min pålle fäller också. Så det är nog inget att oroa sig över :D

Började fälla lite smått förra veckan och nu är det riktigt på gång. Bor i norrland Nu har pållen ingen direkt vinterpäls så jag överlever även denna vår ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka