hur är det med halmen?

Sv: hur är det med halmen?

Om du beställer en analys av ett labb så analyserar de ju den såklart. Precis som vilket annat foder som helst.

Däremot är det kanske ovanligare att halmproducenterna säljer halmen färdiganalyserad, som de ofta gör med höet.

Sv: hur är det med halmen?

njaa.. jag tycker att ordet "foderstat" betyder att man har någon slags översikt på vad hästen äter.

Det har inte jag. Jag har ingen aning om hur mycket min häst äter eller vad det är för värden på det han äter.
Så det är klart han får mat men jag skulle inte säga att jag har en foderstat på honom

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
770
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 049
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30