Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har känts lite sne ett tag och jag hade kiropraktorn ute för några dagar sedan. Då fann hon också att hon måste ha gjort illa...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: Cillaramsa
·
Hästvård Har ni några erfarenheter av hästar som är känsliga i pälsen/huden vid pälsfällning på våren? Mitt fullblod är extremt känslig rent...
Svar
18
· Visningar
6 786
Senast: mackan
·
Hästvård Har funderat på att helklippa mitt russ men börjar undra om det är bra att klippa en som går på lösdrift. Hon kommer såklart få ett...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Lager
·
L
Hästvård Har en foderhäst som blev blockhalt helt utan orsak. Trodde naturligtvis direkt att det var en hovböld. Hovslagaren kom men hittade...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Eloise
·
Foder & Strö Min häst får för tillfället inte analyserat ensilage vilket jag gärna vill ha. Anledningen är den att jag inte vet hur jag ska göra. Vi...
Svar
15
· Visningar
1 779
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hur lär man sig vilka värden som är bra till vilka hästar? Alla siffror, förkortningar osv, vad betyder dom? Jag har tänkt att till...
2
Svar
26
· Visningar
2 693
Senast: annie_
·
Hästvård Igår var hästen svullen från kotan och en bit upp på båda bakbenen när han skulle gå ut i hagen. Varken värme eller hälta. Fanns ingen...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: EgoGirl
·
Hästvård mitt 19 åriga halvblodsto går på lösdrift och vid två tillfällen den senaste tiden har ja sett henne stå och sova i hagen och sakta men...
Svar
5
· Visningar
1 622
Senast: Fossing
·
M
Foder & Strö Är ny medlem och har sökt runt lite och letar efter info om kornkross... Det känns som att nästan ingen ger det till sina hästar...
2
Svar
33
· Visningar
6 714
Senast: pinky
·
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: PygmyPuff
·
Foder & Strö JAg har precis fått hem årets grovfoderanalys som har följande värden ts 57% per kg foder Mj: 6 smrp:42 Ca:2,6 P: 0,9 Mg: 0,7...
Svar
9
· Visningar
1 537
Senast: kinne
·
Foder & Strö Jag har en uträknad foderstat till båda mina hästar. Nu har ja även börjat med halm för tuggbehovet skull samt som strö i ligghallen...
Svar
8
· Visningar
3 635
Senast: sommarvind
·
M
Hästvård Har en "maghäst" som veterinär var säker på har haft och har magsår, hade allvarliga problem som började en månad sedan efter...
Svar
3
· Visningar
1 701
Senast: -moa-
·
S
Foder & Strö Vi har precis köpt in hö med fina värden. Bonden hade även tagit en analys på sockret i höet - Socker (WSC) 96 gram. Vad är "riktvärdet"...
Svar
8
· Visningar
22 902
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Min häst får örter på kvällen som jag tidigare blandat i lusern. Eftersom jag nu ska ta bort lusern ur foderstaten så skulle jag vilja...
Svar
15
· Visningar
1 499
Senast: janna
·
L
Hästvård Lånade ut mitt 14-åriga sto på foder i februari förra året. Pga förändrad ekonomi och tidsbrist ville fodervärden lämna tillbaka henne...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Zephira
·
Hästvård Min ena häst har börjat med en konstig sak; han trycker ändan mot vägg/staket när han skiter... Detta resulterar i bajs i hela svansen +...
Svar
5
· Visningar
2 588
Senast: Derring-Do
·
F
Hästvård har en B-ponny 17 år, som i 3år blev riden av en riktigt duktig tjej som kunde rida honom i en fin form. han var jättefin i kroppen...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Breccia_
·
H
Hästvård Är Era hästar vaccinerade mot botulism? Varför/varför inte?
2 3
Svar
58
· Visningar
6 694
Senast: Nominous
·
L
Foder & Strö hej, jag ska köpa en nordsvensk valack på 3,5 år. han har senaste åren mest gått i sin hage men jag tänkte börja småträna lite med...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka