Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hej alla! Jag tänkte jag skulle be alla duktiga bukemänniskor hjälpa mig med ett litet detektivarbete! Vi har en ponny som skulle kunna...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 898
Senast: Korven
·
Hästvård ..som ligger gömda under .. inte hud.. men vad dom nu har i munnen.. Nån som gjort det och vet vad som görs? Måste hästen läggas ner...
Svar
7
· Visningar
1 814
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Har ett fjolårsföl som fortfarande går med mamma och diar mycket. Undrar lite hur ni andra utfodrar ERA årsföl, och med vad. Bara...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: Görel
·
K
Hästvård Hej! På måndag kommer min älskade häst att somna in pga bl.a fång, som inte ger med sig. Kort och gott är han allvarligt sjuk. Jag har...
Svar
18
· Visningar
3 102
Senast: Geysir
·
Hästvård Ett treårigt sto jag är intresserad av hade en hovböld när hon var 3-4 månader gammal. Hon fickdå bockhov men klinken behandlade och...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 490
Senast: Krummi
·
C
Hästvård Hej! Jag har en varmblodsvalack på 8 år, jag har nu haft honom i ca 4 månader. Redan från början så var han lite lös i magen, men det...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: choklad
·
Hästvård Har en bruksnordis/ardenner som fått kala fläckar i pälsen och de blir fler och fler. Jag trodde först det var bett av de andra hästarna...
Svar
15
· Visningar
8 747
Senast: Ginne
·
Foder & Strö Hej! Jag var inne på hippocampus och skulle räkna ut en foderstat till min häst. Tittade på pappret och insåg att P, Ca och allt dedär...
2
Svar
35
· Visningar
3 405
Senast: Miss
·
Hästvård Står och kliar tanten på manken vilket var väldigt skönt då hon har en tova med ingrott stöv. Börjar dra lite i den och får en massa...
Svar
3
· Visningar
2 521
Senast: FrontLine_
·
J
Hästvård vilka muskler stretchar hästen när den gör så här på morgonen? vanligt syn i vårt stall innan utsläpp. hästarna lägger sig liksom ner...
Svar
15
· Visningar
3 618
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Hej! Jag har ny häst på gång och håller på att räkna foderstat till honom. Jag har koll på värdena på höet han står på nu (han är fin...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: Nomina
·
H
Hästvård märkte idag att ponnyn haltar och är stel i bakbenen kan det vara en låsning i ryggen?? sen när jag tog en hovkrats och skulle banka...
Svar
4
· Visningar
1 023
Foder & Strö För att dra en lång historia lite kort, jag tog en häst på foder sensommaren -09. Hästen var då otränad och omusklad, men tjock. Hon...
2
Svar
28
· Visningar
6 652
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Fick idag hem analysrapporten på ett mindre parti hösilage. Har dräktiga halvblod samt en åring och föl som skall äta detta foder i...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 535
Senast: kisse
·
A
Foder & Strö Har en säck kraft protein som går ut om 5 dagar. Min fråga är hur länge man vågar använda det efter utgånget datum?
Svar
2
· Visningar
2 143
Senast: WestCott
·
Hästvård Nån som vill rekommendera någon slags näringstillskott för vård av kotledsinflammation? Har hört om medel som "Suppleaze gold" och "MSM"...
Svar
3
· Visningar
1 579
Foder & Strö Hur länge kan det ligga i frysen? "Hur länge som helst" typ eller?
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: Immer
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet utav Hippo basic? Jag har själv inte använt det, alla hästarna, 13st, i det nya stallet använder det. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 141
Senast: mahlmt
·
A
Hästvård Vad har egentligen en unghäst, framavlad för att prestera på elitnivå, för framtidsutsikter vid en större skada som med största...
Svar
8
· Visningar
1 667
Senast: Werze
·
C
Foder & Strö Hej! Min häst har bronkit som är under kontroll, dvs han hostar inte så mycket men ett par dagar i veckan hostar han när man rider fram...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka