Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hejsan ! Någon som har erfarenhet av att använda aloevera på sin häst? Fungerar det? Var kan man köpa det och vilka produkter ska...
Svar
9
· Visningar
2 484
Senast: niardasp
·
Hästvård Mina hagar är små och behöver mockas regelbundet. Men HUR gör man när det är minusgrader jämt:confused:??? Vi har knappast haft...
2
Svar
23
· Visningar
3 900
Senast: cassy
·
T
Hästvård Förra sommaren så fick min häst en stor knöl i sadelgjordsläget, i början var de väl inte så farligt tyckte jag men den växte snabbt å...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: FrontLine_
·
A
Hästvård Jag har en 27-årig islands valack som bara blir tunnare. Han har precis, eller för någon månad sedan fått tänderna kollade och raspade...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Boj
·
D
Hästvård Hej! Jag rider en ponny på en ridskola som jag vill köpa, han har problem då han är väldigt skygg vid huvudet och det kan ta upp till...
2
Svar
23
· Visningar
2 469
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Har jag lagt denna tråd fel nu så får moderatorerna flytta den :p Hur gör man innan man ska transportera en häst egentligen? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 268
Foder & Strö Är det nån som har nåt förslag på ett kraftfoder som innehåller MYCKET protein och lite energi, så lite som möjligt? Ett foder som inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 750
Senast: kryddan
·
E
Hästvård Jag var med min kompis ut till stallet igår och vi upptäckte att hennes häst hade en kal fläck precis bakom frambenet där huden ligger...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Lunketuss
·
Hästvård vad innebär det egentligen att en häst biljarderar?
Svar
14
· Visningar
10 809
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Är det farligt? Jag har någonstans i bakhuvudet att det inte är bra, men kan inte sätta fingret på varför?? Vanligtvis så får vi tag...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: pinky
·
S
Hästvård min häst har järnbrist (ja blodprov taget) och vis ka åka ner o köpa Feratone nu. har hittat gamla trådar här på buke där det står att...
Svar
12
· Visningar
2 142
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Har en häst som blivit svullen och varm på insidan, och mot framsidan, på vä bak, precis vid hasen. Är ingen överansträngning då han...
Svar
0
· Visningar
1 823
Senast: Grodis
·
Foder & Strö Har ett mycket bra grovfoder med näst intill perfekta värden för min häst, men dock visar foderuträkningarna att det är brist på selen...
Svar
6
· Visningar
1 507
Senast: lenaloo
·
Hästvård Eftersom min häst nyligen blev drabbad av en hovböld så har jag nu bestämt mig för att gå från torv-box till spån-box. Men det tar...
Svar
8
· Visningar
1 819
Senast: annie_cool
·
G
Hästvård Kan en häst som har varma hovar efter ridturer få detta på grund av att cirkulationen ökar i kroppen? Vad jag vet har han inte haft...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Gildia
·
Hästvård Hejsan alla Bukare! Har en fråga till er, Mitt 19-åriga halvblodssto, fick konstaterat att hon hade en lindring rörelsestörning...
Svar
2
· Visningar
1 344
Senast: Cilva
·
J
Hästvård Är det någon som har en häst med strålbenshälta och vad har er häst fått för behandling? Min häst har precis fått diagnosen...
Svar
11
· Visningar
13 689
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Är det någon som har information eller vet var man kan läsa om linfröhalm till häst någonstans har balar som står men vill ha mera...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: dundee
·
Foder & Strö Har jag läst på en sida:angel: Kan det innebära att hästen äter tills den spricker:confused::eek: Det har väl aldrig hänt.....? Men det...
2
Svar
26
· Visningar
4 228
Senast: _L_
·
Hästvård Alla som har någon erfarenhet av sprickor i bogblad, eller andra svårdiagnostiserade hältor för den delen, får gärna läsa detta och...
Svar
1
· Visningar
3 437
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka