Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur ofta är era hästar förkylda? Om dom inte tempar motionerar ni dom ? Typ en stilla tur i skritt? Vid feber, är det boxvila som...
Svar
13
· Visningar
3 090
Senast: Dalmas
·
C
Foder & Strö Någon som vet om det är ok att ta hösilage i sommar på en åker där hästarna går nu?Kommer att stänga av den i vår när det börjar att...
2
Svar
20
· Visningar
3 019
Hästvård Hej! Behöver lite råd från er bukare, nu e det så att mitt fjordsto född 07 har blivit halt, eller hon markerar i nerförsbackar och när...
Svar
1
· Visningar
1 051
Hästvård Jag skulle vilja veta vad ni tror. Kom gärna med åsikter och råd :) Jag har ett halvblod som är 21. Han är väldigt pigg och fräsch...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: exclusivef
·
Foder & Strö Vad är mest troligt tror ni i denna situationen. Det gäller en överviktig (ca 80kg för mycket) häst av ponnyras som "blir fet av att...
Svar
9
· Visningar
1 423
Hästvård Hej! Jag undrar om någon av er kloka bukare kan ha en aning min vad min häst har fått? Veterinärbesök ska göras på tisdag, men man...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: dengra
·
W
Hästvård Halloj! Min halvblods val. på 22 år fick mystiska skakningar i våras... Det hela började efter ett träningspass då han blev rätt...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Uppermost
·
Hästvård Gjorde en mindre rolig upptäckt idag när jag skulle rida mina unghästar. Båda två var rent såriga skorviga och svullna i alla vecken...
Svar
2
· Visningar
1 298
Senast: gylle
·
Hästvård Ska beställa mer nypon och gurkmeja till pållen. Har tidigare beställt från en sida med örter gjorda för just häst. Har nu hittat en...
Svar
11
· Visningar
1 739
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej, vet att detta ämne kommer upp miljoner gånger, men jag tänkte få ta upp det ändå... Har en häst som hostar lite grann.. En till...
Svar
11
· Visningar
2 012
Foder & Strö Jag fodrar min häst med selen och har alltid gjort. Men häromdagen kom jag att tänka på att jag inte kommer ihåg VARFÖR hästen behöver...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Nu har jag sökt överallt och frågat flera veterinärer med olika bud som följd... Behöver höra lite erfarenheter, ser gärna att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 899
Senast: axel
·
Hästvård Lite tips på vad man kan ge en häst med troligt magsår (foderstaten kollad, underhållsbehov och tuggbehov är tillfredställt)? Ja...
2
Svar
26
· Visningar
3 282
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Jag köpte en maxad d-ponny (147cm) tinker i sommras. När han kom till mig var han "helt ur form", alltså väldigt tjock och omusklad...
Svar
13
· Visningar
2 427
Senast: Madelene8
·
Hästvård Hej. Vi hade en häst i stallet för en tid sedan som på natten troligen hade drabbats av hjärnblödning. Det var iallafall vad nödslakten...
Svar
5
· Visningar
7 336
Senast: Sonic76
·
L
Hästvård Har ni era hästar barfota eller skodda? jag har mina barfota, båda går på lösdrift och rids för tillfället inte, stoet är dräktigt och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 024
Senast: Equileja
·
Hästvård Puckat fråga jag vet...men idag bokade jag tid för kastrering, veterinären frågade då om jag var säker på att kulorna ramlat ner... Ja...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: jklirla
·
M
Hästvård Imorgon kör vi upp min häst till Ultuna för att göra en scint. Man får ju inte några besked därifrån när man hämtar hästen utan ens...
2
Svar
24
· Visningar
4 387
Senast: mooi
·
Hästvård Jag har ett halvblod som står på box på natten och i hage på dagen, har ätit samma foder i flera år och aldrig haft problem med huden...
Svar
9
· Visningar
3 213
Senast: niardasp
·
E
Hästvård Ikväll på uppvärmningen till hoppträningen blev hästen plötsligt halt. Inte jättehalt men han markerade i traven. Dock ohalt i skritt...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: Escapist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka