Sv: Magsår?

Nu får du det att låta som om YW inte kan något om foderstat och att hon svälter sin häst, bakgrunden är ju lite annorlunda dock :)

I så fall är det din tolkning. Jag vet exakt hur mycket vatten det är i vårt hö och översatte YWs 12 kg till ts och det är fakta att det blir 7,5 kg.

På vilket sätt kan man ta illa upp av det jag skrev? Ska jag ljuga och skriva att det är helt ok att ge sin höst för lite mat? Eller skita i det, för att det är en vän det handlar om? Jag bryr mig just för att det handlar om en vän. Skriver hon att han hittills fått 12 kg, så får jag tro på det, och svara utefter det, eller?

Det finns ett ganska brett spann mellan att mästra och att inte säga sanningen.

Du som egenskap av vän behöver inte hänga ut och mästra i en öppen tråd, du som vän kan ta det i stallet där ni båda är.

Jag tycker att du beter dig illa som vän och det står jag för, men för att tråden inte skall låsas så lämnar jag diskussionen här och nu. Ville bara få dig att kanske tänka lite mer innan...

Jag hade ökat högivan ännu mer 8 kg är inte mycket att pilla med de timmarna.

Tussemaja Absolut det kan ju vara ett stressmoment det också. Vi hade en häst här förut som blev totalt sönderstressad om vi gick ifrån vardagsrutiner (kunde vara så enkelt som insläpp 30 senare eller att man tog ut dem i "fel" ordning).

Nu måste jag bara lägga mig i lite här GF skrev ett rent faktainlägg förstår inte alls vad problemet är...

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Ray
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka