Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur ska jag vänja in mina hästar bäst på fri tillgång på höet ? Dom har pga sin dålige kompis fått äta på hans mattider . Nu när han...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Skogstroll
·
Hästvård För snart 2 veckor sedan markerade min 19-åriga donna på hö.fram, fick vila & bara gå i hage tills på onsdagen, kollades då igen, ren...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Nougat
·
Hästvård Ni som använder torv i permanentbäddar. Tycker det skulle vara intressant och jämföra lite så vill gärna veta vad ni andra har för...
Svar
18
· Visningar
2 915
Senast: Bellafjella
·
Hästvård Jag har märkt på senare tid att strålen i två av hovarna på min häst har "trasat sönder" det lossnar små bitar och sitter flärpar som...
Svar
11
· Visningar
5 392
Senast: PygmyPuff
·
D
Hästvård Vet att det finns mängder med trådar om det, men där fanns inga svar jag var nöjd med. Pålle sparkade sig själv i hagen för ca 5...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: dijej
·
Foder & Strö Hej! Har en fråga ang fodertillskottet (?) MSM... Fungerar det? Har någon prövat det och märkt någon skillnad? Vill höra lite vad ni...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Elina8
·
Hästvård Upptäckte idag att min häst har en knöl på huvudet presic under/intill örat. den är som en en krona och ganska hård, känns som en...
Svar
2
· Visningar
2 800
Senast: Summerwind
·
Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens...
2
Svar
26
· Visningar
4 355
Hästvård Hej. Har en unghingst ,halvblod, precis 2 år fyllda. För närvarande går han på sommarbete tillsammans med en arabhingst i samma...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: sandra87_
·
Hästvård Hejsan! Har en nordistjej som är rejält överviktig (typ 50-75-100 kgs övervikt) Rätt illa alltså.. Hur som hellst, vi köpte henne i...
Svar
6
· Visningar
2 412
Senast: Michelly
·
E
Hästvård Jag skulle gärna vilja ta del av era erfarenheter av magneter. Det finns mycket läsa om det, och om det har effekt eller inte. Men vad...
Svar
11
· Visningar
2 169
Senast: exclusivef
·
Hästvård Min häst har varit halt i 2 månader. Vi har varit på klinik och där kom dom fram till att hon hade en inflammation i vänster karpalled...
Svar
8
· Visningar
3 261
Senast: cajsis
·
Hästvård Min häst har troligtvis en snabb ämnesomsättning (eller bara en överaktiv tarm - eller kanske hänger det ihop?). Alltid mycket tarmljud...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 961
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Hej tänkte att ge mitt 21 åriga sto müsli senior från Mustang. nån som ha provat detta foder? tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
1 521
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis tagit hem hösilage, nu är det en tjej i stallet som tror att det är gräsfröhalm vi har fått och inte hösilage. Det...
Svar
9
· Visningar
12 060
Senast: Paavo
·
Hästvård Har ägt min häst i 2,½ år och han har hela tiden haft superhovar, tills att jag bytade hovslagare i höstas, sedan har det bara gått...
Svar
7
· Visningar
1 746
Senast: axel
·
S
Foder & Strö Jag har ett fullblod hemma som jag skulle vilja ha ett eller några bra foder till så att han går upp i vikt och håller sig i vikten...
2
Svar
20
· Visningar
7 169
Senast: straaawberry
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det, ni som fodrar med det? Ska nog ta med det i ponnyns foderstat istället för lusernen som han fått tidigare. Han...
Svar
16
· Visningar
3 181
Senast: klasselover
·
Hästvård Nu har min 12- åriga valack skadat sig, igen! Han har lyckats med att få ett rejält, vad hovslagare kommit fram till, är ett balltramp...
Svar
9
· Visningar
2 943
Senast: CK
·
O
Hästvård Hej! Vet inte om den här frågan tillhör denna kategori men kör ändå. Min fråga är hur/var man kan kolla upp veterinärer, om de har...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 643
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka