Dags igen......

Sv: Dags igen......

Jag har ju fått lite annat att tänka på sedan i går ( står på senior ) Trots det så mår jag så illa i dag. Mitt psyke är inte där det ska vara . Jag har tvättat hans svans och borstat honom nu på morgonen .Han tycker säkert att det är konstigt att han får äta morötter och äpplen . I morgon bitti ska jag ge honom lugnande ( mig själv också) Räknar med att allt är över vid 9.00 . Aj vad jag har ont i magen

Hambo

Ett litet ljus i ditt morker nu, vad bra!

Klart du mar illa och klart magen ar en jattekall ajjig klump... Du gor ratt, for alla, det ar valdigt starkt av dig! Hade garna hjalpt dig men nar tyvarr inte sa langt.. hoppas du har nagon som kan vara ett stod for dig. <3 Du ar bra Hambo, jattebra! Bara andas, och lat dig sjalv kanna allt, det ar tillatet, men kom ihag att du gor ratt - du tar ditt ansvar.

Nu är det över .
Kl 8.20 var han borta, stona såg på men ville inte gå ur hagen för att säga hejdå . Dom står och tuggar hö och är undrande, jag har varit ute i hagen med dom, men så fort jag går därifrån blir dom oroliga . Men nu orkar jag inte vara ute längre .
Jag ska se om jag kan åka och köpa " en kärleksört" och göra en "symboliskt begravnings plats till honom . Den värsta ångesten är borta, så nu ska jag jobba på min sorg, för den är stor .

Hej från Hambo

Tack ni alla..... jag gjorde en jättefin minneslund till honom i går .
Åkte och köpte vårblommor, samt 2 jättefina cementäpplen .
Vid sidan om står 2 st cementstenar med lampa och lyser upp.
Där ska jag ha en liten skylt med hans namn
Stona har förstått att han är borta och verkar ta det betydligt bättre än mig .
Men en dag i taget, så ska det nog bli OK så småningom .

Hej från Hambo

idag så gick min gamla ponny bort :(, känns väldigt lättande egentligen att inte behöva oroa sig för ponnyn längre. han har det bra nu ^_^, ska också göra i ordning en minneslund, tänkte övertala mina föräldrar till att plantera ett äppelträd där han avlivades :) han älskade verkligen äpplen ^_^. har vetat om att han skulle tas bort sedan förra våren då, vi ville ge honom en sommar till men vintern kom tidigt :/ han var inte sig själv det sista året, och även om han åt och verkade pigg så hade hans ögon ingen levnadsglädje längre.
buck blev ca 30 år

jag hoppas det blir bättre för dig hambo :) våra hästar har det bättre nu ^_^ och de kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan.

När jag avlivade mitt sto så ställde vi henne utanför hagen och hennes bästavän fick vara kvar i hagen. Vi försökte få honom att gå bort och äta hö eller något en bit bort för att han inte skulle bli rädd för skottet.. Men han vägrade han skrek och stod vid staketet så nära som möjligt. När väll skottet kom så fortsatte han skrika ända tills hon tog sitt sista andetag då slutade han att skrika och då insåg han nog att hon var borta och då gick han sin väg och började äta gräs för sig själv.. Han kännde nog att sinnesnärvaron försvann.

Beklagar även din sorg !
Visst, det är skönt att slippa se dom ha ont .
Saknar honom jättemycket, men tittar på alla mina bilder .
Det går bra med stona, dom har fri tillgång på hö nu så dom är lyckliga, skönt för mig också att slippa mata 4-5 ggr om dagen .

Kram till Balderum också !

Hej från Hambo

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 760
Senast: Stereo
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 073
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31