Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej Min foderhäst hennes bakhovar växer helt konstig. Alltså dom typ flyter ut på sidorna och ser helt skumma ut och hovslagaren...
Svar
7
· Visningar
1 650
Senast: Hinas
·
T
Hästvård Hej! Jag undrar om det finns någon tråd här på buke där folk berättar om sina upplevda för- och nackdelar med olika boxunderlag? Jag...
Svar
10
· Visningar
2 557
Senast: Lionheart
·
C
Hästvård Hejsan! Vad finns det för salvor/huskurer man kan göra för att bota små svampfläckar i huden? Det är inget allvarligt, bara det att det...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: Aliil
·
Hästvård En av mina hästar är riktigt halt, vi är hyggligt säkra på att det är en hovböld, men den har inte kommit ut ännu. Vi funderade lite...
Svar
8
· Visningar
4 080
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder... Jag har stora problem att fylla mina hönät...:o Förstår ju att jag har fel teknik, men hur GÖR man...
Svar
15
· Visningar
2 871
Senast: independent
·
M
Hästvård Min ponny blev varm i en hov, höger bak och värmen sitter över kronranden och minskar ner mot tån. Då han fortfarande var varm efter...
Svar
9
· Visningar
11 167
Senast: _Elly_
·
Hästvård Min kompis häst blödde idag näsblod efter ridturen, han är 22 år och togs från travet eftersom han var lungblödare, men aldrig blött...
Svar
8
· Visningar
1 706
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hur f*n räknar man foderstat på sommaren på ett vettigt sett? Min häst går ute 8 h per dag i rätt stor hage med gräs, rätt lågt gräs...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Fille
·
Hästvård Vad gör man om hästen misstänks ha hypohidrosis/anhidrosis? Hur behandlar man en sån häst; foder, träning mm? Gärna lästips!
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag har letat på nätet men måste vara blind eller dum eftersom jag inte hittar något. Har en 3 veckors fölunge här hemma som både...
Svar
10
· Visningar
5 860
Hästvård Min häst har betett sig lite konstigt med sitt högra bakben i ett par dagar. Det började i söndags när hans ena sko blev rejält lös. Han...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Jag har en tid trugat i mitt sto munkpeppar, nu på sistonde går det väldigt trögt och det slutar med att hon luktar på maten...
Svar
19
· Visningar
7 859
Senast: Lollsan
·
Hästvård Jag postar några bilder så får någon vänlig själ gärna namnge :D Skämt o sido, det är ofta väldigt svårt att prata insektsskydd härinne...
2
Svar
29
· Visningar
5 132
Senast: iNHALE
·
Hästvård Vet inte om tråden hamnar rätt men annars får den flyttas. Har en stor varmblodskille, närmare 175, 12 år o gått på travet men varit...
Svar
5
· Visningar
1 517
Senast: gylle
·
Hästvård Ni som har häst med sommareksem, när börjar ni sätta på täcke? Man ska ju helst sätta på täcke innen eksemet och knotten kommer, men hur...
Svar
14
· Visningar
1 991
Senast: Augusti_
·
Hästvård Jag har b.la ett halvblod, född 2000. Tidigare tävlingshäst inom hoppning. Tränats upp till MSV. Han har lindriga-måttliga pålagringar...
Svar
7
· Visningar
2 916
Senast: Marita73
·
Hästvård Börjar i tankarna förbereda för sommaren. Värsta problemet tycker jag ändå är alla insekter. Jag har testat flugtäcke innan, finmaskigt...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 241
Senast: Royal_724
·
S
Hästvård Min häst har lyckats få ett sår (från en brodd) precis ovanför hoven (kronranden kanske de heter...?) på en av framhovarna... Är det...
Svar
13
· Visningar
3 053
A
Foder & Strö Hej! Har två shettisar, jag och min kompis brukar motionera dem (rider och tömkör) några gånger i veckan. Till kvällsmat får de...
Svar
8
· Visningar
3 233
Senast: AlvaCarlsson
·
Foder & Strö Är det någon här som kan förklara skillnaden för mig? Har sökt överallt men det är 1000 olika bud. Och ska man blöta båda sorterna...
Svar
8
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka