hjälp mig!

Sv: hjälp mig!

han äter nu 3kg lucern och 1kg med rehab.och ska nu köpa hösilage av en annan gubbe=)hur pass blött hösilage behöver man ha åt en häst som är dammallergisk?

han äter nu 3kg lucern och 1kg med rehab.och ska nu köpa hösilage av en annan gubbe=)hur pass blött hösilage behöver man ha åt en häst som är dammallergisk?

Duger nog med 70% ts. Höj lusernen långsamt. Min gammelman klarade inte av större mängd lusern och blev riktigt dålig. Det betyder inte att du ska skippa lusernen, men var lite uppmärksam på hästen (min fick mycket hög feber). Bra foder för gamla hästar är annars soja, betfor och vetekli (samtliga finns på granngården). Min gubbe höll sig fin på dessa fodermedel i flera år. Det kan du ta till om hästen inte tar sig inom ett par månader.

hmm efter ja nu börjat byta hö så vill han inte ha lusernet=(och nu när det smällt mer snö ur hagen så vill han inte ha så mycket hösilage heller..hmm vad gör jag nu då?några förslag?

Liknande trådar

C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 588
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Denna fråga kanske blir svårt att svara på men det är såhär: Min ena häst har fallit ur ganska ordentligt efter betet i mitten på...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31