Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ...ska hästen ha om den innan fått 3 kg mussli. Hur många liter blir det?
Svar
1
· Visningar
866
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag rider en häst som haft 2 senskador i samma ben. Den sista beroende på vrickning ute. Hon har sen dess stått 1 år och under den tiden...
Svar
5
· Visningar
1 725
Senast: MissFideli
·
S
Foder & Strö Min shetlandsponny får hö nu på vintern, men jag har en väldigt enkel fråga. För tillfället får han också betfor för att folk har sagt...
Svar
13
· Visningar
1 501
Senast: Sandris
·
Foder & Strö ... Är det möjligt??? Jag menar om man nu är en duktig bonde, som känner sina åkrar hyfsat väl. Kan man då skörda höet vid en viss...
2
Svar
20
· Visningar
3 881
Senast: bigganl
·
E
Hästvård Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel. Jag gjorde världens blunder igår. Jag tyckte att det skulle vara bra om jag...
Svar
18
· Visningar
2 326
Senast: Springsteen
·
Hästvård Jag är på gång att köpa min första egna häst, ägaren står för klinikbesiktningen för bådas skull. Jag har alltid innan sagt att jag...
Svar
16
· Visningar
2 185
Senast: miiiiiiia
·
Hästvård Mitt halvblod, 15 år, har fått fång. Detta trots hon gått på bete sedan 1 månad och som vanligt med mycket varlig invänjning på grönt :(...
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
138 506
Senast: axel
·
Hästvård Hur noggrant foljer ni vets order och vad kravs for att ni ska franga dessa? En av vara femarshingstar brot kaken haromdagen. Han...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 174
Senast: Corminta
·
M
Hästvård Jag har ett fullblod som är otroligt svår att få upp i hull hur mycket hö och kraft han än äter, så nu har jag fått tips att prova...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Hur mycket brukar ni ha i eran box?Jaag gillar att hästen ska en mjuk bädd häslt mycket spån gilalr inte att när man barta ser golvet...
Svar
11
· Visningar
1 776
Senast: Daredevil
·
M
Foder & Strö Jag har ett fullblod som är otroligt svår att få upp i hull hur mycket hö och kraft han än äter, så nu har jag fått tips att prova...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Madjoh
·
Hästvård jag äger sed goaste! Vid köpet var han totalt frisk, men förslitningar i framknäna, inget han lider av övh enl vet. Han står på...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Coolfrees
·
N
Hästvård Hej alla bukefalister! Min häst har pålagring, artros, i övre knled fram. I skritt är han 1 gradigt halt och i trav 5 gradigt halt...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: Snowball
·
O
Hästvård Jag köpte en häst för drygt 6 år sedan,av uppfödaren. Och då var hästen fullt frisk,inga tidigare skador osv enligt ägaren. Jag ägde...
Svar
12
· Visningar
2 631
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hur länge kan man fodra från en öppnad silageboll när det blir plusgrader ute? Vi har en torrare variant av silage och än så länge har...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Har du en sån? Läser så mycket här på buke om skadade och/eller sjuka hästar så nu blir jag lite nyfiken på att veta hur många av er det...
2
Svar
23
· Visningar
2 964
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jag har gett min häst nypon i två månader nu med resultat heeeelt över förväntan!!! Har då gett nyponpulver och han har fått 3 msk nu...
2
Svar
22
· Visningar
27 340
Senast: Nominous
·
N
Foder & Strö Har en häst av fullblodstyp på foder 13år som är svår att hålla hull på. Han är inte mager men är smal och nu kommer ju kylan då jag...
2
Svar
23
· Visningar
5 932
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har en häst med svullen kotsenskida och fick order av kiropraktorn att smörja med detta. Men då hon har extremt lätt att bli...
Svar
4
· Visningar
3 727
Senast: Centaur
·
Hästvård Upptäckte igår att min kille har strålröta, nu har jag fått en massa tips och olika åsikter om hur jag ska göra. Just nu kör jag...
Svar
11
· Visningar
2 900
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka