Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård :crazy: Vaknade av att jag hade 6 st sms i telefonboken idag! Bara det är ju oroväckande! Jag har min 3åring på inridning hos...
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: Miss
·
Hästvård Hur använder man sprejen ? Sprejar INNAN eksemen bryter ut eller när ? Den ska väl vara i mankam + svansen eller ? Har fått ett par...
Svar
4
· Visningar
1 420
Senast: Hambo
·
P
Foder & Strö Hej, Har idag fått min höanalys och svaret är enligt nedan och jag undrar om det är bra eller dåliga värden. Har skickat min analys...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: Penny
·
Hästvård Min häst fick förra helgen ett djupt sticksår på benet. Det blev boxvila en vecka och hon är lindad med zinkbandage och en vetflex Linda...
Svar
2
· Visningar
1 558
Senast: vildros
·
Hästvård Min häst har i dag varit halt i tre dagar. I dag var veterinären ute och gav henne pencillin och sa att hon var varm på insidan av hoven...
2
Svar
25
· Visningar
3 063
S
Hästvård Hej! Min lille fick surt nog fång i förrgår och i morgon skulle hans hovar blivit verkade. Undrar om det kan vara någon fara att...
2
Svar
21
· Visningar
4 711
Senast: snuffo_12
·
Hästvård Jag behöver hjälp och tips utav er duktiga bukare. Blir långt inlägg för att ja ska kunna förklara mig :) Förra lördagen var jag ute...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 809
Senast: Limelight
·
A
Foder & Strö Måste så nytt gräs i hagen som var tänkt från början. Nu har vi bara en åker kvar som är täckt av klöver och inte bara riktigt gräs...
2
Svar
21
· Visningar
5 904
Foder & Strö det var evigheter sedan jag behövde räkna på foderstat och har väl glömt alldeles för mkt;) men nu är det dags igen... och min fråga är...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: tinissen
·
Foder & Strö Sitter här och räknar på foderstat till min inte magra, men väääldigt tunna fullblods kille och har förstått att H*ppo *lfa Grow ska...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 228
Senast: Ramona
·
Hästvård Har en frieser med döskumm päls på ena sidan sadelläge. Vad kan de vara? Det känns nästan som pälsen kryllat sig och blivit grå. Nästan...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Tagliabue
·
Hästvård För drygt 3 veckor sedan märkte jag ngt underligt med min häst.. Han stod i stallgången medans jag mockade och när jag började ryckta...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Jag har en häst som kliar sig i man,svans och under magen.. Blir helknäpp när det är flygfän som surrar runt honom.. Har hört talas...
2
Svar
39
· Visningar
4 985
Senast: tinkerlover
·
Hästvård Om hästen en gång haft en hovbensfraktur, (som dock är helt och hållet utläkt) är det då större risk att den drabbas igen av samma skada?
Svar
10
· Visningar
2 283
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Var och kollade på en häst idag som hade små små knutor under pälsen. Ägaren menade att det antingen är fettknutor, eller bromsbett från...
2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Jag fick en 1a på galla i framknä på helgens distansritt och skulle vilja rådfråga hur jag ska behandla detta? Gallan uppstod efter en...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: CK
·
Hästvård Hur pass allvarligt är det med pålagringar i frambenen? Är båda frambenen som är drabbade samt båda knäna har urkalkningar. Går det ens...
Svar
17
· Visningar
2 031
Senast: BernT
·
H
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd angående min häst som nu är under igångsättning. I november förrförra året (2009) blev hon...
Svar
1
· Visningar
2 389
Senast: hoppeflikkan
·
Hästvård Eftersom vintern nu börjar ge ned sig så får vi som har fångbenägna hästar börja hålla koll. Jag tänkte bara kolla hur det ser ut i...
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: krullidutt
·
Hästvård hej. jag vet att man inte ska spekulera men det gör man ju alltid i väntan på riktigt svar. Min häst kastar/slänger med huvudet...
Svar
13
· Visningar
2 771
Senast: Lillan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka