Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej allihopa! Har idag varit hos veterinär och fått våran pålle konstaterad med struppipning och vi har bestämt oss för att operera...
Svar
2
· Visningar
1 855
Senast: Gry
·
Hästvård Har sett att min kille har en mjuk "svullnad" på sidan, strax nedanför där sadelvalvet är. Den är helt mjuk och han verkar inte öm alls...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: anjescka
·
Hästvård hittade ngt som jag alltid har hävdat- att när kroppen är överviktig en längre period så skapar man fler fettceller o den nya övervikten...
Svar
8
· Visningar
1 793
Senast: devere
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av blistrings-skador på hästben? Det är nämligen så att den häst jag tänkt köpa har vita märken på...
Svar
13
· Visningar
2 144
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, så jag tänkte försöka söka lite hjälp här på Buke. Min ponny har varit hostig nu en ganska...
Svar
3
· Visningar
1 787
Senast: TinyWiny
·
M
Hästvård Verkade +skodde min häst i måndags. Efter det blev hon halt i V fram. trodde det var sömmstick så hovdlagaren kom igen å titta - inget...
Svar
3
· Visningar
1 593
Hästvård Min häst har opererats för karpaltunnelsyndrom idag. Jag undrar var ni har för för erfarenheter av detta. Prognos? Och speciellt...
Svar
0
· Visningar
946
Senast: Zog
·
Foder & Strö Är det ett grovfoder eller kraftfoder?
Svar
6
· Visningar
1 636
Senast: HannaZ
·
Hästvård Missade att vaccinera min kuse och måste nu börja om med hela grundvaccinationen... Dyrt upptäckte jag... En kompis tog ut veterinär för...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Skogstroll
·
N
Hästvård Leder en sårskada som inverkat på själva leden alltid till hälta? Har en häst hemma som för en vecka sedan blev sparkad vilket ledde...
Svar
3
· Visningar
3 965
Senast: Guldaskig
·
S
Hästvård Har en äldre häst här hemma som har blivit förkyld, dock ingen feber. Han snorar och hostar och igår kom det upp slem då han hostade...
Svar
1
· Visningar
1 862
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en häst som haft kolik 2ggr på en vecka och fått råd av Veterinär att ge henne bland annat linfrökaka. Ingen aning vad det...
2
Svar
20
· Visningar
6 153
Hästvård Ja, hur gör ni? Jag tycker att det finns tusen olika läror om hur man på bästa sätt vårdar hästens ben och muskler efter träning...
Svar
11
· Visningar
5 147
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Jag funderar på att kastrera mitt föl nu, han blev 9 månader i slutet på februari. Kan man kastrera honom nu är han tillräckligt gammal...
2
Svar
22
· Visningar
2 867
Senast: cowgirl73
·
Hästvård En travarkille jag har gående hos mig,mest som sällskap snubblade på gudarna vet vad och gick omkull för snart en månad sedan. Vid...
Svar
9
· Visningar
5 615
Senast: gosmulan
·
  • Låst
Hästvård Hejsan! Fick en fundering i går.......... Har en häst som har stått hos mig några månader men som sen under Oktober till 1 April...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: Madick
·
Hästvård igår hade hästarna gissningsvis 200 myggor på sig vardera. Är det någon mening att ha på switch när de fäller eller kommer medlet...
Svar
8
· Visningar
868
Senast: mackan
·
T
Foder & Strö Tänkte kolla om någon av har lite idéer kring mitt sto. Fullblod som går alla tre grenar, 11år. Nu kring fällning tappar hon i...
Svar
11
· Visningar
3 436
Senast: ch791022
·
Hästvård Vad är det som bildar den mörka blanka ytan på normal hästbajs? Min tjej - maghäst - har nästan aldrig den ytan utan den är matt och...
Svar
6
· Visningar
1 524
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har ny pålle och hon är helrakad för ca 8 veckor sedan. Nu blir jag osäker när hon går ute på dagarna när det är så varmt, imorgon...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka