Verka hovarna vid fång

Sv: Verka hovarna vid fång

Det låter mest som du tycker synd om den.

Hästar är som bekant vanedjur o vänjer sig snabbt även om de har trist.

den kommer att vänja sig tillbaka med rutinen att få gå ut. det här är ändå bara för den eget bästa o en mkt kort tid av dess liv.

min häst ca 14 när den fick fång o hade aldrig förr stått inne en enda dag förutom ngn gång vid storm- då den inte vill gå ut. Den bockade i boxen dag 2, men sen gick det bra.

Det finns sjukdomar som gör att de måste stå stilla en tid- på gott o ont.

Den måste stå stilla på mjukt underlag för att blånaglarna ska börja växa ut till ngt som håller... för en häst.

Lycka till nu o ha tålamod:laugh:

Sv: Verka hovarna vid fång

Jo, tycker synd om honom gör jag ju allt, men jag märker ju som du sa att han har vant sig vid att stå inne nu, fast han protesterar såklart när jag släpper ut de andra.
Sen hjälper det ju inte direkt att hans förra ägare, en nära släkting, tycker det är så hemskt när han är inne, så det antar jag påverkar mig mycket.
De står och gnäggar till varandra hela tiden(han och bästisen)fast det går nog ingen större nöd på honom. Jag hoppas bara han blir bra nu snart!

Tack!:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 903
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 762
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 337
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 231
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177