Förutsäga analysvärden på hö...

Sv: Förutsäga analysvärden på hö...

Min höleverantör har varit med länge. Han har de två senaste somrarna fått helt andra värden än vad han trott i sitt hö. De två senaste skördarna har det varit idealiskt väder och han har kunnat skörda lite tidigare än vanligt. Han har trott han skulle få ett mera proteinrikt hö och verkligheten är att just de skördarna har varit de mest proteinfattiga han haft. Han har inte hittat någon förklaring till detta.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Elo
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Har redan nu börjat se mig om efter en ny höleverantör för år 2013-14, på grund av mycket dåligt hö som vi har fått av den nuvarande...
2
Svar
37
· Visningar
5 072
Foder & Strö Denna vinter har varit ett långt, evigt pusslande med att försöka få tag på ett hö som håller någorlunda bra kvalité och värden, och jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 043
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel