islandssto med någon form av lätt eksem

Sv: islandssto med någon form av lätt eksem

Det tråkiga när man ska köpa häst är att man aldrig riktigt kan veta vad ägaren kan tänka sig dölja för en. Detta eksem fick jag reda på av en tillfällighet o jag var väldigt nära att köpa hästen. Är misstänksam som tusan mot alla säljare nu. När jag säljer häst ser jag verkligen till att köparen får reda på allt nödvändigt om hästens historia. Hur ska man kunna lita på att en "frisk" häst verkligen är utan eksem? Vill helst ha ett sto ifall jag vill ta föl i framtiden men hittar jag drömhästen o det råkar vara en valack kommer jag inte tacka nej

Svenskfödd i flera generationer är ett sätt att minimera risken för eksem. Jag bor i ofs i ett knottätt område men jag väljer helt bort importer av den anledningen och även föl från uppfödare som avlar på eksemston.
Köper man under vår/sommar så blir det ju tydligare om hästen har eksem eller ej.

Såg nu att de ville ha 70 000, för den summan får du idag när det är köparens marknad en mycket bra häst - som är frisk. Eksemhästar brukar vara mycket lågt prissatta så 70 känns helt orimligt.

Senast ändrad:

Eftersom ägaren försökte mörka kliandet och bortförklara det känns det inte bra i maggropen md den här hästen tyvärr. Det är så himla synd för det är en mycket passande häst till mig.
Det är skönt att det är köparens marknad, dock så känns detjust nu inte som jag kommer hitta en lika fin häst för det priset :(

Det tror jag säkert du kommer att hitta! Det finns massor med fina hästar därute sen förstår jag verkligen att det känns så just nu.

Det finns ju hur mycket hästar som helst just nu. Kollar du på försäljningssidorna hittar du hästar som varit till salu en lång tid-pruta!

Trist bemötande av säljaren! Det finns fler att köpa häst av och seriösa också. Leta vidare! Tids nog hittar du din drömhäst. För det priset får du verkligen en bra häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 685
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 127
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025