Växtvärk!!

Sv: Växtvärk!!

Han är mindre svullen nu iaf :) fast det blev han redan efter någon dag.

Va på klinik igår för att kolla upp en galla, och frågade om detta då med. Veterinären sa att hon trodde det berodde på betessläpp.

Vår "bebis" vart hemskt trött o låg ner nästan dygnet runt både ute o inne. Bara upp å åt ett tag rejsade lite o så la hon sig ner igen... så fort hon var genom en tillväxtknäpp stod hon upp mycket mer igen o var allmänt piggare o gladare.

Är det nån som vet när tillväxtzonerna sluts? I knä och haser. :)
Runt 2½ års ålder.
Din häst är 5 år och jag tvivlar starkt på att denne har växtvärk.
Att de blir knackiga och kantiga runt 2-3 år Ok visst. Men inte vid 5 år. Det är något annat som gör att din häst känns knackig.
gulan

hej, Jag har en 5 åring vars bakknän ``hakar´´ ibland. Oftast när han vilat mer än en dag. Men även efter hårt arbete som t.ex. klättrning. Min vän tror det är växtverk men börjar nu bli lite orolig, någon som vet vad det annars skulle kunna va och hur man får bort det?

Liknande trådar

Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
547
Senast: CarEr
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Bamburine
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka