Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst som både har IR och fång, en del av er har läst mina trådar förut som mycket handla om IR. Nu har min häst fått ned sitt...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
17 668
Senast: _bjòla_
·
M
Hästvård Jag fick ett erbjudande om att köpa tillbaka min förra häst och nappade på det diekt! Jag och en kompis åkte ut och kollade på honom för...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 858
Senast: Mynta
·
Hästvård Vetten varit här o lyssnade på hjärtat. Hjärtat lät bra men lungorna var något täta och han har högre andningsfrekvens. Han har...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 595
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har ett problem som jag känner inte tas riktigt på allvar av stallägaren,tyvärr. Vi har en FRUKTANSVÄRT dammig paddock. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 722
Senast: ranunkel
·
Foder & Strö Har förstått att nyponpulver är bra att ge hästen, det innehåller vitaminer och ska dessutom nnehålla gluycosamin-liknande ämnen osm är...
Svar
10
· Visningar
2 788
Senast: Mynta
·
Hästvård Jag hjälper till med en fjording 2 dagar/vecka. När jag kom dit i Måndags så hade hon konstiga utslag och kliade sig som bara den... Det...
Svar
6
· Visningar
3 489
Senast: SandraM
·
Foder & Strö Vad ska jag göra? Tips någon? Nu har han fri tillgång till hösilage och äter ca 10-15 kg/dag. Sen får han betfor, mineraler och 3 dl...
Svar
17
· Visningar
3 944
Senast: Tunnelapa
·
Hästvård Idag så upptäckte jag att hästen vi har haltade. Jag fick sitta av och så testa vi att springa med henne på asfalt och det syntes och...
Svar
14
· Visningar
3 618
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder så letar jag efter ett müslifoder utan havre och betfor/melass då min häst blir "knäpp" av havren och dålig i...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 810
Hästvård Min häst är halt efter att ha blivit sparkad av en annan häst. Det hände i torsdags och i fredags var vi inne på klinik. De hittar...
Svar
2
· Visningar
2 045
Senast: noble art
·
Hästvård Har inte hittat någon bra tråd, jag vet redan vad spatt är, jag vill ha lite erfarenheter. Alla ni som har eller har haft spatthästar...
2
Svar
25
· Visningar
5 918
Senast: Elina8
·
Hästvård hur lång tid tar det från det att hästarna äter tills det kommer ut igen i andra änden ? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Korven
·
Hästvård Hejsan har sätt ett par hästar som verkar ja det svårt. Dem har knappt nått bete alls och dreas hage ligger nära en väg och det kommer...
Svar
14
· Visningar
2 065
Senast: annie_cool
·
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av betesreducerare? Tar gärna emot tips!
Svar
4
· Visningar
2 157
Senast: arabia
·
Hästvård Är inte van vid tunnhudiga pållar, har ju bara haft islänningar förut.. så nu får ni hjälpa mig lite ;) Hästen är drygt 1,5 år...
Svar
5
· Visningar
3 314
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag vill ge min häst fri tillgång till mineraler, men jag vet inte vilken sort jag skall välja. Har ni tips? Jag vill inte ha massa...
Svar
6
· Visningar
2 663
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hej! I vintras köpte jag ett 16 årigt halvblod som aldrig gått på bete vad jag vet/tror. Sommaren 2010 gick han ute dagtid på gräs...
Svar
2
· Visningar
1 782
Senast: gicageli
·
Hästvård Har kastrerat min 1 åriga ardennerhingst stående i förrgår. Allt verkar bra och inget större svullnad. Men hur ser man om hästen får...
Svar
2
· Visningar
3 628
Senast: sommarvind
·
Hästvård Hej Ni som använder boots till era fånghästar eller hästar som är känsliga i hovarna. De som står med boots ute i hagen mycket. Får...
2
Svar
31
· Visningar
7 706
Senast: _bjòla_
·
Hästvård Hej.. Min häst har fått utskrivet fenylbutazon = butta... Men jag får honom inte att äta det. Helt omöjligt just nu. Så jag hoppas...
2
Svar
32
· Visningar
3 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat