Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk själv.
Jag har all förståelse för att TS blir upprörd över att hästen blivit mager, eller nästan utmärglad.
Men att säga att folk inte bryr sig om sina hästar för att svansen är lång är ju bara löjligt.
Ännu löjligare är att du går in och påstår att min häst lyfter svansen för att det stör honom att den är lång. Har du aldrig sett en häst röra sig? Araber lyfter svansen högt när de rör sig, som de flesta andra raser.
Men det säger sig väl självt. Släpar svansen i backen när de går så lär den snart nedersta delen vara bortsliten.
Ovårdat intryck är inte det samma som vanvård.
Det är där skon klämmer.
Hästar kan se ruggiga ut vid pälsfällning. Ovårdat men inte vanvård
En skimmel kan ha rullat sig i värsta lerpölen. Ovårdat intryck men absolut inte vanvård.
Ser du skillnaden?
Tycker det låter anmärkningsvärt ändå. Med tanke på att det är DIN svans som blivit så lång
Jo jag har sett hästar röra sig bla våra som när det tidigt på våren/hösten blir lera i hagen lyfter svansen när dom paserar något ställe i hagen där det är kletigt. Annars går dom för det mesta med hängande svansar, förutom brunst och kiss och bajsning då Även när hästarna springer runt av busighet eller nyfikenhet lyfter de på svansarna, men aldrig några som går med rest svans för det mesta, när dom rör sig.