Är det dax att ge upp nu? ( Fång)

Sv: Är det dax att ge upp nu? ( Fång)

Men dock måste hon ner mer i vikt och de är ju inte det lättaste nu när det är sommartider och sen just nu rör hon sig inget, så de är svårt :(

Fast hon står inte i gräshage, väl? Tänkte på varför det skulle vara svårare att banta på sommaren...

hur har alla råd med sånt här?
Visst har man en försäkring, men de blir ju ny period ofta också :(
Ville bara skriva av mig lite om någon mer känner som jag kanske??!!

Jag är student... så jag vet EXAKT hur jävligt det är att ha en liten inkomst när hästskrället får fång. :(

Vad kan jag säga... min buffert har minskat rejält... jag blev tvungen att sälja det jag hade i värde (t.ex sadlar) och minska ner på träningstillfällena för att kunna betala vet.räkningarna.

Men hästen är igång nu igen och det är värt allt :)

Nej hon står inte i gräshage, har inte direkt grushage så visst kan hon gå o knapra lite här och där.... de är en skogshage...sen har hon munkorg, kan ju inte ha henne inne direkt...

Jag är student... så jag vet EXAKT hur jävligt det är att ha en liten inkomst när hästskrället får fång. :(

Vad kan jag säga... min buffert har minskat rejält... jag blev tvungen att sälja det jag hade i värde (t.ex sadlar) och minska ner på träningstillfällena för att kunna betala vet.räkningarna.

Men hästen är igång nu igen och det är värt allt :)

Självklart kommer de vara värt allt, men har man inte så mycket och sälja och sen hund som också har klippkort på Strömsholm då går pengarna Snabbt :(

Men man får kämpa in i det sista...

När skulle du få börja motionera henne? Hon hade ju inga rotationer så det borde väl snart vara dags om hon är symtomfri, eller? Då menar jag inte rida utan promenera mm.
Tänker bara att det kommer att gå snabbare med vikt och hälsa när du kan börja gå med henne.

Ja, de tänkte jag med hade varit bra, men de lät på Ove W att de skulle ändå dröja lite.. jag vet inte riktigt varför, fick inget bra svar.
Ska dit imorgon med henne så jag ska fråga och höra lite mer...
Men de lät som jag skulle få vänta tills i höst sa de förut :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 770
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 662
Senast: super
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10