Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Som rubiken lyder? Måste eller borde man blötlägga Krafft Muskel? Hur gör ni?
Svar
8
· Visningar
3 757
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Jag behöver ett foder att blanda salt med till min häst. Han kommer äta en liten mängd, 1-3 dl, och främsta syftet är att blanda salt...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
E
Hästvård Det kom ett russ till stallet idag (ska bara stå här under natten), Han har en jätte fin man som dock bara hängde på ena sidan, En...
Svar
9
· Visningar
2 691
Senast: Exhistensia
·
Hästvård Hejsan Bukare. Mitt 19 åriga halvblodssto, har ett 2 år gammalt ärr på höger bakben, som går från insidan och lite utåt, sitter...
Svar
1
· Visningar
1 266
Hästvård Var och kollade på en bekants häst som verkar ha fått mugg. Det är bara det att skorvet är vitt och inte grått som det brukar...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: lady_vip
·
Hästvård Ddet är såhär, för att göra lång historia kort. Min häst, en kallblodstravare på 20 år, blev för över ett år sedan skadad i hagen och...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Balahé
·
L
Hästvård Jo, måste bara fråga vad man ska göra när polis och länsstyrelse är helt från vettet? Jag har ringt till dem angående en liten...
Svar
12
· Visningar
2 498
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Knubbisen ska gå på Butta i tio dagar efter en vrickning. Läser i bipacksedeln att den inte ska ges i samband med hö/strå då det...
Svar
4
· Visningar
1 488
Hästvård Hur hanterar ni gödseln i era stall? Vi har haft container som vi tömt 1 gång i månaden, men nu har tömningen chockhöjts till...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: JessicaM
·
Hästvård Har en 3 åring med knappt någon man/lugg eller svans. Tips på något som kan hjälpa min flintis få mer hår?
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Yttik
·
B
Foder & Strö Hej Min häst råkade äta en gammal rejäl möglig morot som någon gömt jag är nu orolig och undrar om en rätt liten möglig morot är...
Svar
3
· Visningar
1 876
Senast: Masse
·
H
Hästvård Funderar på att ta över en gammal fjording. Hur gammal kan i regel en fjording bli. Har hört att dom kan bli väldigt gamla
2 3
Svar
41
· Visningar
12 896
Senast: doleron
·
Hästvård Jag skall för första gången åka in till kliniken med min häst, pga en diffus hälta som inte gett med sig, men hur går det till? Ska man...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: H2SO4
·
S
Hästvård Har en unghäst som står som hingst i passet men han ska kastreras. Spelar det någon roll om han står som hingst eller vallack i passet...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: sommardag
·
J
Hästvård Hej Fick tillbaks provsvaren från kolla masken. min häst hade 575 EPG ägg/gram träck.. I våran hage, går det min häst + en till. Dom...
Svar
9
· Visningar
3 250
Senast: Madick
·
Hästvård Min häst fick i onsdags (igår) en hovböld uppskuren på morgonen. Vi lade bandage och hovis lade dit någonslags tjärröra som tydligen ska...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Exhistensia
·
Hästvård "Mitt" fullblodssto har bedrövliga hovar.... Hon spricker lätt sönder och hovarna känns mjuka:crazy:.. Har provat att ha henne barfota...
2
Svar
39
· Visningar
14 223
Senast: Amk
·
Hästvård Min häst blev halt den 28/4, det var mycket synbart i skritten även om han faktiskt gick med benet. Idag såg det riktigt bra ut, han...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Yhlva
·
Hästvård I NOVEMBER fick min häst ett sår på manken, de mesta har växt igen, kommit ut vit päls och så vidare... Men kvar finns ett kanske 1...
Svar
3
· Visningar
2 768
Senast: em-pirre
·
Hästvård Vår ponny (9 år)hade kotledsinflammation för ca 10 månader sen, fick spruta två gånger, men borde nu vara ok. Däremot har bakbenen...
Svar
2
· Visningar
839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10