Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
AH superbra, det ska jag testa!!
Visserligen har jag precis köpt nya "hudprodukter" och pälsglans, men värt att veta iaf!
Jag kastar in ett tips också, som jag fick höra av en bekant!
VET INTE OM DET FUNKAR, HAR EJ TESTAT, MEN DOM SOM KÄNNER SIG MANADE FÅR GÄRNA PROVA. Jag ansvarar inte för hur resultatet blir
Ett nytt träns är ofta väääldigt stelt, iaf billiga träns. Smörj in rikligt med läderfett och in med tränset i en tygpåse. Kasta in det i torktumlaren en stund. (typ 5 min kanske?) Bäst är nog att kolla av det
Tränset ska tydligen bli riktigt mjukt och fint, och håller sig länge
(rent logiskt sett borde det ju funka, då porerna i tränset öppnar sig av värmen)
Wehoo, mer användbara tips
(jag gillar lågprisvarianten )
Har läst nånstans att man kan lägga grimma/träns i ett oljebad, dvs en hink med läderrolja så mycket att det täcker lädret och låta det ligga över natten. Sen låta torka ett dygn och torka av överflödig olja. Har dock inte testat, dels är mina träns lädergrejer mjuka och fina efter regelbunden vård och dels skuööe jag vara rädd för att sömmarna blir förstörda... Men jag vet inte, är det någon som testat oljebad kanske?
Min häst hade långa och väldigt hårda kastanjer när han kom till mig.
Smorde in dem med olja ett par dagar och sedan gick de lätt att ta bort! =)
Jag brukar köpa några liter med ekololja och hälla i en hink så det täcker alla delar.
Jag är lite snål och eftersom det brukar gå åt typ 3-5 liter olja för att det ska täcka allt så häller jag sen tillbaka oljan i en dunk som jag återanvänder för det suger ju knappast in så mycket i lädret
Hoppsan
Linfröolja ska det naturligtvis vara
Vanlig linolja är jag jättenojjig med eftersom den mycket riktigt kan självantända.
Vad gör man linolja av? Är det inte samma som linfröolja? Jag har svårt att tro att man kan få ut olja av linhalmen?