Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag har haft lite problem med min fodervärd. Men jag har svårt att avgöra var jag ska dra gränsen och nu när jag ska flytta utomlands...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Har en ny häst (4 årig islandshäst.) som vid vila/avslappning knixar/niger till med ena (höger) karpalleden (sk framknät). Ser ut som...
Svar
7
· Visningar
2 665
Senast: Patrici
·
Hästvård Min lilla ardennerdam brallade runt i hagen och drog av sig sin ena sko tillsammans med så gott som hela yttersidan av hoven. Hon var...
2
Svar
21
· Visningar
2 637
Senast: älgen
·
Hästvård Idag fick vi tillbaka träckprovsresultat på våra hästar. På mitt avelssto stod det förutom de vanliga resultaten följande; Oocystor...
Svar
6
· Visningar
3 367
Hästvård Om tråden ligger fel så får moderator gärna flytta den :) Jag har tänkt fixa en permanent bädd till vintern men har lite funderingar...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej! Min ponny börjar få besvär av klåda. Hon kliar sig vid svansroten och manen och det kommer varje sommar. Är det soleksem eller...
2
Svar
30
· Visningar
3 158
Senast: kamomillo
·
S
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. För 5 veckor sedan så fick min ponny (connemara, lätt överbyggd) diagnosen kapelledsinflammation...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: summerfruit
·
Hästvård okej, nu kör vi händelseförloppet lite kort. allt började väldigt plötsligt i torsdags då jag skulle tömköra miin halvblodsvalack (19...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: frittan
·
Foder & Strö Sitter och räknar på betesbehov. Hur mycket bete kan man räkna med att hästarna utnyttjar, alltså av den totala avkastningen. Hur...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: cello
·
Hästvård Min häst fick eventuellt fång för ca två veckor sedan.(Vi hävde det väldigt snabbt så det hann aldrig bli några typiska symptom, men...
Svar
3
· Visningar
1 994
Senast: sommarvind
·
Hästvård När min häst åker transport med mellanvägg ramlar hon ihop. Detta har hänt vid flera tillfällen, det är som att hon faller åt sidan men...
Svar
14
· Visningar
2 609
Senast: Daisy
·
  • Låst
Hästvård Jag har tagit kolla masken prov på mina tre hästar, fick svar som visade att avmaskning var att rekomendera. jag har avmaskat dom alla...
Svar
18
· Visningar
5 159
Senast: Madick
·
Hästvård Åringen på betet,har fått en massa små bölder på benen och i karlederna på alla 4 ben . Hon har dessutom magrat lite grann . Vet inte om...
Svar
0
· Visningar
608
Senast: Hambo
·
N
Hästvård har fått ett problem och behöver synpunkter!!! Jag har precis köpt en häst, som jag skulle ha hos en bekant. Hon har två hästar sen...
Svar
9
· Visningar
1 977
Senast: IngelaH
·
Hästvård För tre veckor sedan var jag till Strömsholm med min 21-åriga varmblodsvalack. Han hade sedan tre veckor tillbaka ätit jättedåligt och...
Svar
1
· Visningar
2 013
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Kan ni hjälpa mig att reda ut vad som egentligen gäller, jag har funderat så jag blir snurrig. Om man har hästar som tidigare haft fång...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: raggsock
·
L
Hästvård Min häst har i år fått lite småsår i svansrot och man, hon har inte tidigare haft problem med insekter ,så vet inte vad det är i år...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Highcat
·
Hästvård Ja, hjälp mig nu buke! Har en snart tvåårig unghäst som kastrerades hos uppfödaren i oktober förra året. Under sommaren hade bara en...
Svar
6
· Visningar
1 559
Senast: skuggi
·
Hästvård Min älskade häst fick fång 16/3 och har därefter blivit konstant bättre, men det har tagit lång tid. 7-8 veckor tog det till hon "bara"...
2
Svar
30
· Visningar
3 601
Senast: axel
·
Hästvård Någon som kan berätta mer om detta? Det är väl en av de "krämpor" jag inte har någon som helst erfarenhet av. En person jag pratade...
Svar
1
· Visningar
1 746
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka