Fruktansvärd klåda

Sv: Fruktansvärd klåda

Jag behandlar också min häst som har eksem och det syns inte på henne heller att hon har det. Och hon står även inne på nätterna. Vad är det du vill att jag ska läsa på???

Som du skrev i inlägg#11 så lät du inte speciellt påläst, då hade man ifrågasatt.

Men du kanske är påläst.

Jag smörjer och tvättar min shettis med olika medikament, mot insekter, Horzol mm. Hon är inne på nätterna, hon har täcke när hon är ute. Har du något som jag tycker att jag behöver läsa så rekomendera gärna det. Alltid bra att få ny info. Jag skrev bara vad min vet och hovslagare sagt, därmed inte sagt att jag tycker så. När hon fick eksem förra året så införskaffade jag täcke direkt. Innan hon fick eksem så behandlade jag med insektsmedel. Jag gör vad jag kan för att hålla huden mjuk och fin och för att lindra hennes klåda. Nu har hon finare man än vad hon hade innan hon fick eksem, och jag hoppas att det förblir så. Men insektssäsongen är ju bara i början.

Har nu läst det och det hjälper ju inte oss eksem häst ägare ett skvatt....Möjligen om och när hon tillkännager mineralerna osv....

Hon har en helt enorm "hästresa" bakom sig, och trots att hon bara är snart 30 har hon otrolig erfarenhet.
Jag gråter alltid när jag läser om hennes fd hästar.
De finns bilder på min första häst där också:cry:

* Jenny *

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka