Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej! Min foderhäst (ett fullblod på 6 år) har haft en knäledsinflammation. Ägaren säger att han aldrig har varit skadad hos henne och...
Svar
13
· Visningar
1 710
Senast: Love_Maya
·
E
Hästvård Hur går det för Er? I sommar är det första gången jag kommer att pröva Benzyl Benzoate på mitt importsto som kliar sönder sig på...
2 3
Svar
46
· Visningar
17 322
Senast: Freyr
·
Foder & Strö Vi fick ett rejält överskott på hö i somras (2010) och jag överväger att behålla det till nästa vinter. Det är hötorrt (helt torrt)...
2
Svar
21
· Visningar
3 572
Senast: Alexandra_W
·
K
Hästvård Har en 4 årig shettishingst som jag har hittat en knöl på, den sitter bakom vänster testikel. Knölen utmärker sig lite som en extra...
Svar
1
· Visningar
1 628
Senast: iNHALE
·
S
Hästvård Hej ni alla! Jag har en problem! Min Haflingersto har ont i ryggen...eller det känns så och min fux är också spännd och allt när hon...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Siene-Biene
·
Hästvård Jag tänkte dela med mig av en erfarenhet! Jag hade en tisdag kväll varit iväg och hopptränat. Hästen är en halv tosig 4åring och fick...
Svar
8
· Visningar
2 009
Senast: skuggi
·
Hästvård Min islandsvalack har kliat svansroten sedan några veckor tillbaka, han är svenskfödd och eksemfri. Han kliar inte mankammen och visar...
2
Svar
27
· Visningar
7 981
Senast: Duplo
·
Hästvård Igår när jag tog in min häst från hagen och började borsta henne upptäckte jag att hon hade en knöl på vänster sida av halsen. Den...
Svar
5
· Visningar
3 053
Senast: Guldaskig
·
T
Hästvård Hej, Jag har en häst som tappar sin man på sommaren. Jag börjar dock tvivla på att det är eksem eftersom manen faller av i tussar ända...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Twixi
·
Foder & Strö Två hästar som äter ca 16-20 kg hö per dygn, samt en mini som får knappt 2 kg... de går på lösdrift om vintrarna. Har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 507
Senast: Ridtjejen
·
Foder & Strö Hästarna har nu släppts på bete. Det är första sommaren för vår häst i detta stall. Enda vatten i hagen är en å som går genom hagen. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 769
Senast: movgli
·
B
Hästvård Jag har ett Gotlandsruss sto som är 3 år, hon blev jätte konstig förra sommaren när hon var 2 år. Hon blev ömfotad och fast vi satte på...
Svar
8
· Visningar
1 252
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Hästarna går nu i beteshage dagtid och står inne på nätterna. Ur tjockhetssynpunkt så kan Baldur behöva hålla igen lite men hur skall...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Praefatio
·
Hästvård Min häst går barfota sen i mars och är väldigt öm i hovarna. Det går bra när vi är i ridhuset och i hagen men minsta lilla sten när vi...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 901
Senast: Mulle
·
Hästvård Hej! För ca 1 vecka sedan åkte jag och min ponny till en equiterapeut och hon hittade ett ligament vänster om korset som han hade...
2
Svar
21
· Visningar
2 777
Senast: ridtravare
·
T
Hästvård Det är såhär att min häst har haft otur med sina ben de senaste veckorna och jag får ingen rätsida på det. Hade varit mycket tacksam om...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: TaylorSwift
·
Foder & Strö Vi röjde av en stor del av tomten igår från gräs som var flera dm högt. Det blev otroligt mkt gräs som jag krattade ihop i två långa...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: -Catherine-
·
Hästvård Vad ska man tvätta med för att effektivast få bort blåspray? Min ena häst fick några skrapsår igår, och uppfödaren som han står hos...
Svar
5
· Visningar
2 291
Foder & Strö Trotts extremt försiktig invänjning på gräset så har nu fullblodet lyckats få fång :cry: Så i år blir det inget bete utan hon får gå i...
Svar
9
· Visningar
1 787
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Behöver lite tips ang transport av unghäst. Har ni några speciella tips man bör tänka på? Har aldrig transporterat en häst så långt...
Svar
14
· Visningar
1 889
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka