Benzyl Benzoatare!

Sv: Benzyl Benzoatare!

Apropå priset, när jag googlade häromdagen för att få reda på just om det var/är 25%-ig BB i easivetflaskan eller ej (fick inget svar, men det VERKAR som det) så hyperdrug sålde den för några år sen för under 10 pund. Så - priset tycks ha skenat överlag på BB - och det blir svårare och svårare få tag i. Även i UK börjar de få lite 'panik' för att det tas ur sortimentet 'överallt'.

Så bygga upp ett lager är nog en mycket bra idé, känns som det är en tidsfråga innan det försvinner helt =/ Det är ju högallergent, kopplat till endokrin påverkan och bröstcancer, miljöpåverkande osv osv och användning (humant) rekommenderas inte egentligen. Så.. risken känns överhängande att det endera försvinner pga dålig efterfrågan - eller förbjuds =/

Ironiska är ju att killitch är godkänd i UK, men två andra medel med BB som verksam substans är det INTE. Och killitch kostar många ggr mer...

Det finns förresten BB på engelska e-bay, från 50% - 99.9%. Dock dyrare än det blir från hyperdrug om jag inte räknat fel. Sen är frågan om man törs använda det på häst (efter utspädning då såklart)

*KL*

Har svärmor i England just nu och jag har beställt BB men det finns tyvärr ingenstans så hon skulle beställa det så får hennes bekanta hämta ut det sedan och skicka hem det till Sverige. Fan säger jag för min är helt slut nu så jag smörjer Vilja med Prob olja för tillfället.... :(

Lösningen från Hyperdrug är 25 %, mailade i höstas innan jag köpte. Den är dock något blaskigare än den från Chemists direct, vilket gör att den blir lite "odryg".

Har köpt på mig ett lager och hoppas klara sommaren :)

*kl*

Jag har ett lager på 8-10 flaskor Benzylbenzoate 25% från UK som jag köpte förra våren.

Tyvärr fick jag ta bort min häst och eftersom jag vet hur bra detta medel är så kan jag sälja några flaskor eftersom den jag har kvar inte har så svårt exem.

MonikaH

Nu är flaskorna jag kunde avvara slut

Jag kunde ha haft hundratals flaskor för sån efterfrågan var det.

*kl*

Provade BB förra året då det gick att beställa från Chemist Direct.
Har nu fått två flaskor skickade av min faster som bor i England. Betalade 450 kr inkl. frakt för det.
På mitt importsto som fick eksem för två år sedan fungerar det fantastiskt bra!
Jag använder BB, lite AVS14 ibland och Boetttäcke (inkl. juverskydd) samt flugspray.
Det syns inte att hästen har eksem när man tar av täcket :laugh:

/Malin

EDIT: haha, såg precis att jag skrivit typ samma sak förra året...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en fundering jag började fundera på idag.. Risken finns att detta blir långt :o Jag insåg att min islandsvalack som är 17 år...
Svar
17
· Visningar
2 584
Senast: hekla
·
V
Foder & Strö En vän till mig läste idag i en tidningsartikel om hur giftig vitsippan är. Där stod endast ur människans synvinkel och att ett barn som...
Svar
6
· Visningar
5 368
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10